گزارش وزیر نفت  از اجلاس اخیر اوپک و تامین خواسته‌های ایران در هیئت دولت

وزیر نفت در جلسه عصر دیروز هیئت دولت، گزارشی از اجلاس اخیر اوپک و تامین خواسته‌های ایران در این اجلاس را به هیئت وزیران ارائه کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیئت دولت، عصر دیروز (یکشنبه، 14 آذرماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد که در این جلسه وزارت نفت گزارشی از اجلاس اخیر اوپک و تامین خواسته‌های ایران در این اجلاس را به هیئت وزیران ارائه داد و با قدردانی اعضای دولت از تصمیم اخیر وزیران نفت اوپک و تاکید بر لزوم همکاری تولیدکنندگان نفت غیراوپک همراه بود.

هیئت دولت همچنین در این جلسه، نسبت به تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام نظر و نماینده خود را تعیین کرد.

طرح‌های یاد شده عبارتند از: طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور، طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور، طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، طرح اصلاح یکی از مواد قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت.

در ادامه جلسه، هیئت وزیران پیشنهادهای کارگروه منتخب در خصوص لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و تعدادی از مواد آن را به تصویب رساند.

لایحه بانک مرکزی به تشریح مواردی از قبیل ماموریت، اهداف، وظایف و اختیارات، پول رایج کشور، دارایی‌ها و اندوخته‌های ذخیره بانک مرکزی، مجمع عمومی، ویژگی‌ها و صلاحیت‌های نصب رئیس کل بانک مرکزی، وظایف هیئت سیاست‌گذاری، هیئت نظارت و وظایف آن، وظایف و اعضای هیئت عامل، اعضای هیئت نظارت اندوخته اسکناس و وظایف آن، هیئت نظار و مقررات عمومی می‌پردازد.

رئیس جمهوری در جلسه عصر دیروز هیئت دولت همچنین با اشاره به حادثه تلخ تصادف 2 قطار و این که چنین اتفاقی، حادثه نادری بود، اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفت: از اولویت‌های مهم این دولت توسعه ریلی است که در لایحه بودجه سال 1396 نیز بر این اولویت تصریح کرده است.

روحانی لزوم جذب سرمایه خارجی را برای توسعه حمل و نقل ریلی مورد تاکید قرار داد و از برنامه راه آهن حومه که گامی مهم در آسایش و تسهیل رفت و آمد مردم در کلان‌شهرهاست، حمایت کرد.

کد خبر 273945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =