تولید شرکت مناطق نفتخیز جنوب تا 30 هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از برنامه‎ریزی برای افزایش 20 تا 30 هزار بشکه‎ای تولید روزانه نفت این شرکت طی 2 تا سه ماه آینده خبر داد.

بیژن عالیپور در گفت‎و‎گو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: طی ماه‎های آینده، 20 تا 30 هزار بشکه به تولید روزانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اضافه می شود و تولید نفت این شرکت از مرز سه میلیون بشکه در روز می گذرد.

وی با اشاره به این‎که افزایش تولید بر اساس سهم تولید برنامه‎ریزی شده صورت می‎گیرد، گفت: میزان فعلی تولید روزانه این شرکت، 2 میلیون و 980 هزار بشکه است که در صورت تأمین به‎موقع منابع مالی، رکوردهای جدید تولید ثبت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: افزایش تولید نفت این شرکت با راه اندازی واحدهای نمکزدایی گچساران، هفتکل و نفت سفید و بی‎بی‎حکیمه تا پایان سال محقق می‎شود.

وی با اشاره به نتایج اجلاس اخیر اوپک، دستاورد این نشست را برای کشور ارزشمند و کم‎نظیر برشمرد و تصریح کرد: موافقت با سهم تولید ایران در حالی که سایر اعضا موظف به کاهش تولید شدند، بی‎سابقه و نتیجه پایمردی و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعاده حقوق از دست رفته و نشانه احاطه وزیر نفت بر ضوابط و اصول حاکم بر اوپک است.

عالیپور با مروری بر وضع تولید و صادرات نفت خام در دوران رکود و تحریم، میزان نفت ارسالی مناطق نفتخیز جنوب به خارگ را در آن دوره حدود 700 هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: در پسابرجام بنا به دستور وزیر نفت و تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، برنامه افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت و ستاد مناطق نفتخیز جنوب و  پنج شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان در کمترین زمان ممکن بالاترین میزان تولید را رقم زدند که موجب شگفتی ناظران و کارشناسان نفتی منطقه و جهان شد.

وی با قدردانی از تلاش و حمیت کارشناسان و مدیران شرکت‌های خدمات تخصصی توربین جنوب، پیراحفاری و ترابری نفت، اجرای افزون بر چهار هزار و 500 عملیات تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی، بیش از 21 هزار اقدامات مهندسی و درون‎چاهی، بیش از ۲۵۰ مورد تعمیرات اساسی توربین، کمپرسور و ماشین آلات دوار و بیش از 10 هزار مورد تعمیرات شیرآلات فرآیندی و ایمنی را از جمله اقدام‎های انجام شده برای افزایش تولید خواند و گفت: بدون همکاری و تلاش شبانه‎روزی همکاران شاغل در ستاد و شرکت‌ها این مهم قابل دستیابی نبود.


کد خبر 273967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =