درآمد شرکت های نفتی در پی توافق اوپک، دو برابر می شود

رئیس شرکت پژوهش انرژی اورکور و تحلیل گر سرمایه گذاری بر این باور است که توافق اخیر اوپک دورنمای صنعت نفت را در سال 2017 بهبود خواهد بخشید.

به گزارش پایگاه خبریاویل پرایس، داگ ترسون پیش بینی کرد که درآمد شرکت های نفتی در سال آینده به علت افزایش پایدار قیمت های نفت خام و هزینه های پائین میدان های نفتی، دو برابر شود.

در حالی که اوپک در باره کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت از مجموع تولید اعضا به توافق رسید، انتظار می رود که روسیه و دیگر کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو نیز حدود 600 هزار بشکه نفت از تولید خود بکاهند و در مجموع میزان کاهش را به یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز برسانند.

به گفته سیمون فلاورز، تحلیل گر ارشد موسسه وود مکنزی، این توافق قابل توجه است و پیام بسیار مهمی به بازار می فرستد و به توازن بازار کمک می کند.

وی با پیش بینی این موضوع که بهای نفت برنت در سال 2017 به سطح 55 تا 60 دلار برای هر بشکه برسد،در عین حال هشدار داد که این امر به پایبندی بسیار دقیق اوپک به شرایط این توافق بستگی دارد.

پاتریشیا ئی یارینگتون، مدیرعامل شرکت شورون در سان رامون کالیفرنیای آمریکا نیز گفت: هدف ما با فرض رسیدن قیمت های برنت به 50 دلار برای هر بشکه، ایجاد توازن در نقدینگی در سال 2017 است.

سیمون هنری، مدیرعامل شرکت شل نیز در باره افزایش جریان نقدینگی این شرکت از 21 میلیارد دلار در سال جاری به حدود 30 میلیارد دلار در صورت رسیدن بهای نفت به 50 دلار برای هر بشکه در سال آینده، ابراز اطمینان کرد.

اعضای اوپک در نشست 30 نوامبر (دهم آذر ماه) وین، برای نخستین بار در هشت سال گذشته با کاهش تولید برای کاستن از مازاد عرضه به منظور بهبود قیمت های جهانی نفت موافقت کردند.

قیمت های جهانی نفت از میانه سال 2014 به شدت سقوط کرد و به نصف رسید.

کد خبر 273978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =