دولت زیرساخت‎های لازم برای شکوفایی بخش خصوصی را فراهم کرد

صنعت سی‎ان‎جی برای رسیدن به شکوفایی باید به ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای بخش خصوصی، اتحادهای راهبردی میان ذینفعان، تشکیل شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها، تغییر در فضای کسب و کار و ایجاد تعادل در وضع کنونی توجه ویژه به راهبرد توسعه کسب و کار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) در همایش بین‌المللی سی‎ان‎جی و سوخت‌های جایگزین، اعلام کرد: متولیان این صنعت باید به دنبال رفع تهدیدهای موجود در این صنعت باشند و از همه ظرفیت‎های موجود بهره‌مند شوند.

وی افزود: تولید کالاهای جایگزین، افزایش قدرت چانه زنی خریداران، افزایش تعداد عرضه‌کنندگان و سرعت و شدت رقابت از جمله تهدیدهای صنعت سی‌ان‌جی است که باید دست اندرکاران این امر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

ریاحی ادامه داد: متولیان صنعت سی‎ان‌جی باید به دنبال بازاریابی و ایجاد ساختار جدید، مهندسی دوباره جدید در این عرصه برای حفظ و نرسیدن به دوره تکنیکی «بدون بازگشت» باشند.

وی، با اشاره به این که زنجیره صنعت سی ان جی توان و ظرفیت بالایی دارد، گفت: صنعت سی ان جی برای رسیدن به شکوفایی باید به ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای بخش خصوصی، اتحادهای راهبردی میان ذینفعان، تشکیل شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها، تغییر در فضای کسب و کار و ایجاد تعادل در وضع کنونی توجه ویژه به راهبرد توسعه کسب و کار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این‌که دولت برای بخش خصوصی فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری و حضور ایجاد کرده است، گفت: دولت زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده ، ولی بخش خصوصی باید بیشتر به نقش و جایگاه خود در این برهه از زمان توجه کند و منتظر دولت نماند.

به گفته وی، بخش خصوصی باید به دنبال نفوذ در بازارهای داخل ، ایجاد یکپارچگی در سازنده‌ها، مصرف‌کنندگان عمده، بازرسی و کنترل و مصرف‌کننده جز، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، استحکام بیشتر به زنجیره سی ان جی و نفوذ به بازارهای خارجی باشد.

ریاحی اعلام کرد: گاز رسانی به 2.5 میلیون خانوار روستایی، عملیات گاز رسانی در سیستان و بلوچستان، توسعه مصرف سی ان جی در حمل و نقل (ریلی - اتوبوس)، اجرای خط لوله گاز صادراتی به عراق، صادرات تجهیزات سی ان جی به خارج، انتقال فناوری، توتال برندینگ و صندوق حمایت از این صنعت از جمله چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صنعت سی‎ان‎جی است.

کد خبر 274093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =