انتقال نفت خام مارون به پالایشگاه اصفهان ازسرگرفته شد

عملیات انتقال نفت خام مارون به پالایشگاه اصفهان با تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان پس از 80 ساعت توقف، ازسرگرفته شد.

مجتبی بشارتیان، مدیرشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، به خبرنگار شانا گفت: با تلاش کارکنان این شرکت طی 80 ساعت کار شبانه‌روزی و ترمیم بخش آسیب دیده خط لوله، عملیات انتقال نفت خام از خط لوله 30 اینچ مارون خوزستان به پالایشگاه اصفهان از سرگرفته شد.

وی، درباره دلیل بروز این حادثه افزود: بر اساس بررسی‌ها و مطالعه دقیق حادثه، دلیل پارگی خط لغزش و رانش زمین در کیلومتر 800 + 228 بر اثر بارندگی‌های 48 ساعته در محدوده شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری بوده که به همین دلیل 22 متر از این خط تعویض شد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان ادامه داد: این عملیات در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت کامل نکات ایمنی و زیست‌محیطی و بهره گیری از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص بدون هیچ گونه حادثه ای نسبت به تخلیه خط لوله و انتقال نفت خام موجود به مرکز انتقال نفت شهید جبار زارع (گندمکار) انجام شد.

وی با اشاره به این که انتقال نفت خام مارون به پالایشگاه اصفهان از سرگرفته شده است، اعلام کرد: با وجود توقف 80 ساعته این خط، به منظور تداوم فعالیت پالایشگاه از لحظات ابتدایی این حادثه از طریق مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان، عملیات انتقال نفت خام از مخزن T3 این مرکز به مخازن نفت خام پالایشگاه انجام شد تا به موازات توقف پیش‌بینی نشده خط مارون، خللی در تامین خوراک این پالایشگاه وارد نشود.

بشارتیان ادامه داد: بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند همه نقاط آسیب پذیر این خط لوله شناسایی که در همین زمینه 12 نقطه از آن تعویض و ایمن سازی شد.

به گزارش شانا، روزانه بیش از 500 میلیون بشکه نفت خام دریافتی از منطقه نفتی مارون در امیدیه با بهره گیری از شش مرکز انتقال نفت و از طریق 430 کیلومتر لوله پس از گذر از استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان وارد تاسیسات شهید بهشتی اصفهان می‌شود که پس از تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، مازاد آن به پالایشگاه‌ های تهران و تبریز منتقل می‌شود.

کد خبر 274097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =