حجم گازرسانی به مشترکان استان بوشهر افزایش می یابد

حجم گازرسانی به مشترکان استان بوشهر تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 36 میلیارد مترمکعب در سال می رسد.

به گزارش شانا، غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در برنامه ششم توسعه، حجم گازرسانی به مشترکان این استان از 13 میلیارد مترمکعب کنونی به 36 میلیارد مترمکعب می رسد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: بیش از 99 درصد مجموع گاز مصرفی استان به بخش صنایع تحویل می شود.
 
حسینی یادآور شد: این شرکت هم اکنون با فروش سالانه 13 میلیارد مترمکعب گاز، یکی از برترین شرکت‌های گاز استانی در زمینه فروش به‌شمار می رود.
 
وی عنوان کرد: در میان صنایع استان نیز بیشترین حجم گاز تحویلی متعلق به پتروشیمی‌هاست.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون گاز مورد نیاز پتروشیمی‌های مبین شامل 11 پتروشیمی از جمله پتروشیمی‌های پردیس و زاگرس از سوی شرکت گاز این استان تامین می شود.
 
به گفته حسینی، پس از پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها در جایگاه دوم مصرف گاز استان قرار داشته که نیروگاه‌های گازی تشان، بعثت و عسلویه از جمله شاخص‌ترین آن‌ها به شمار می روند.
 
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان بوشهر در زمینه فروش گاز به صنایع، هم اکنون رتبه دوم را در اختیار داشته که تا پایان برنامه ششم توسعه، به رتبه نخست کشوری در زمینه گازرسانی به صنایع ارتقا می یابد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: با هدف تحقق این برنامه طرح‌های عمده ای در دست اجرا داریم که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می توان به طرح گازرسانی به پتروشیمی متانول کاوه به عنوان بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه اشاره کرد.
 
حسینی ادامه داد: این طرح هم اکنون مراحل نهایی خود را سپری می کند و با تکمیل آن روزانه 400 هزار مترمکعب در ساعت گاز به این مجتمع تحویل می‌شود.
 
وی، گازرسانی به واحدهای عمده صنعتی دیگر شامل کارخانه سیراف انرژی و سیمان مند دشتی با مجموع اعتبار 410 میلیارد ریال، گازرسانی به 156 مرغداری در سراسر استان با اعتبار 170 میلیارد ریال، گازرسانی به واحدهای تولیدی و... را از جمله دیگر طرح‌های مهمی برشمرد که با هدف توسعه گازرسانی در بخش صنعت در دستور کار قرار گرفته است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، بهبود محیط زیست، شکوفایی اقتصاد و افزایش اشتغال در استان از جمله مهم‌ترین آثار توسعه گازرسانی در بخش صنایع به‌شمار می روند.
کد خبر 274124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =