12 میلیون مترمکعب گاز در روز از مخزن شوریجه برداشت شد

همزمان با کاهش دمای هوا شمال شرق کشور، روزانه 12 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه D برداشت شد.

یحی فیضی، رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و ناپایداری جوی در بخش‌های شمال شرق کشور، کارکنان این پالایشگاه با تلاش شبانه روزی خود، گام‌های موثری را در جهت خدمت‌رسانی به هموطنان برداشتند.
 
رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد افزود: در سرمای اخیر، پنج واحد تصفیه گاز این پالایشگاه روزانه 48 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را فرآورش و به خطوط انتقال، ارسال کرده اند.
 
وی یادآور شد: افزون بر فرآورش گاز در این پالایشگاه، طی روزهای گذشته، برداشت مناسبی از گاز ذخیره سازی شده در مخزن شوریجه D انجام شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته حداکثر برداشت از تاسیسات ذخیره سازی شوریجه حدود 11 میلیون و 600 هزار مترمکعب در روز بود که در سرمای اخیر این مقدار به 12 میلیون و 500 هزار مترمکعب در روز افزایش یافت.
 
فیضی تاکید کرد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در راستای استراتژی‌های خود، برنامه مشخصی برای تعمیرات اساسی و نگهداشت تاسیسات و همچنین پیش بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی برای حفظ تولید پایدار در زمستان دارد.
 
وی افزود: همچنین با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و ورود جبهه هوای سرد به کشور در هفته آینده، همه تمهیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته شده است.
 
به گفته رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، این شرکت آمادگی کامل تامین گاز مصرفی صنایع و خانگی را در شمال شرق کشور دارد.
کد خبر 274130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =