شرکت‎های نفتی روسیه از طرح کاهش تولید نفت حمایت کردند

سخنگوی وزارت انر‍ژی روسیه اعلام کرد: شرکت های نفتی این کشور از پیشنهاد وزارت انرژی روسیه برای محدود کردن تولید نفت به عنوان بخشی از توافق جهانی کاهش تولید، حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسای شرکت های نفتی لوک اویل، گازپروم نفت، تات نفت، نواتک و سورگوت نفتگاز روسیه روز چهارشنبه (17 آذر ماه) با الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور پیش از حضور وی در نشست 10 دسامبر (20 آذر ماه) تولید کنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین، ملاقات کردند.

اولگا گولانت، سخنگوی وزارت انرژی روسیه، پس از این نشست به خبرنگاران گفت: همه این شرکت های نفتی از پیشنهاد ما برای محدود کردن تولید نفت حمایت کردند و نواک جزئیات این ملاقات را در وین بیان خواهد کرد.

نواک هفته گذشته اعلام کرد: تولید همه شرکت های نفتی روسیه به نسبت مساوی کاهش خواهد یافت، اما توضیح بیشتری در این باره نداد.

تولید روزانه نفت ماه نوامبر روسیه به 11 میلیون و 210 هزار بشکه رسیده که بالاترین سطح پس از فروپاشی شوروی است. این کشور پس از توافق اخیر اوپک برای کاهش تولید به میزان 300 هزار بشکه در روز در نیمه نخست سال آینده میلادی اعلام آمادگی کرد.

انتظار می رود دیگر کشورهای تولید کننده غیر عضو اوپک نیز روی هم رفته به میزان مشابهی از تولید خود بکاهند که به این ترتیب مجموع کاهش تولید آنان به نصف میزان کاهش اوپک (حدود 600 هزار بشکه) خواهد رسید.

اعضای اوپک در نشست 30 نوامبر (10 آذر ماه) درباره کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای سطح تولید نفت در 6 ماهه نخست سال 2017 توافق کردند.

کرملین نیز اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و نیکلاس مادورو، روسای جمهوری روسیه و ونزوئلا در باره کاهش تولید جهانی نفت، تماس تلفنی داشته اند.

آندری شیشکین، معاون روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه، به عنوان نماینده این شرکت، در این جلسه حضور یافته بود که اخیرا به عنوان رئیس شرکت باشنفت منصوب شده است. البته ایگور سچین، مدیر عامل روسنفت که مخالف همکاری این کشور با اوپک است، در این نشست حضور نداشت.

واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت روسیه نیز گفت: تاکنون در باره چگونگی کاهش تولید، تصمیمی گرفته نشده و وزارت انرژی در باره سهمیه کاهش هر شرکت، توصیه ای نکرده است.

ولادیمر بوگدانوف، رئیس سورگوت، سومین شرکت بزرگ نفتی روسیه نیز گفت: کاهش تولید در این نشست با حضور نواک، بررسی شد.

قزاقستان و جمهوری آذربایجان، دومین و سومین تولیدکنندگان عمده نفت در میان کشورهای سابق اتحاد شوروی پس از روسیه، نیز قصد دارند در مذاکرات وین حضور یابند.

قزاقستان روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام کرد که بهره برداری از میدان عظیم نفتی فراساحلی کاشاگان را از سرگرفته است که انتظار می رود در سال 2017، هشت میلیون و 900 هزار تن (حدود 192 هزار بشکه در روز) نفت تولید کند. اما یک منبع آگاه دولت ترکمنستان که پیش از این بخشی از شوروی بود، گفت: این کشور قصد حضور در نشست وین را ندارد، زیرا تولید کننده عمده نفت به شمار نمی رود.

اوپک از 14 کشور تولید کننده غیر عضو سازمان برای شرکت در نشست روز شنبه وین دعوت کرده است.

کد خبر 274194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =