استادان دانشگاه از منطقه غرب کارون بازدید کردند

جمعی از استادان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های تهران (پنج‌شنبه، 18 آذرماه) با سفر به استان خوزستان، از میدان‌های نفتی منطقه غرب کارون بازدید کردند.

به گزارش شانا، در این سفر یک روزه، استادان دانشگاه با حضور در میدان‌های نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و یادآوران، از نزدیک در جریان روند توسعه این میدان‌ها قرار گرفتند.

چهره‎های علمی کشور در گفت‌وگو با مهندسان و کارگران شاغل در این میدان‌های نفتی و مجریان طرح‎ها، با فرآیند حفر چاه‌ها، استخراج و فرآوری نفت خام در پالایشگا‌ه‌ها و انتقال آن به پایانه‌های صادراتی آشنا شدند.

بازدید از تالاب هورالعظیم و همچنین حضور در مقبره شهدای گمنام طلائیه، بخش دیگری از این برنامه یک روزه بوده است.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته نیز گروهی از استادان اقتصاد دانشگاه‌های تهران از میدان‎های غرب کارون بازدید کردند.

میدان‌های نفتی غرب کارون در استان خوزستان شامل 2 ناحیه نفتی آزادگان ( آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یاران شمالی و یاران جنوبی) و همچنین میدان نفتی یادآوران (کوشک و حسینیه) بوده که مشترک بین ایران و عراق است و نفت درجای آن 67 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود.

ماه گذشته با حضور رئیس جمهوری، بهره‌برداری از فاز نخست میدان‌های نفتی یادآوران، آزادگان شمالی و طرح توسعه یاران شمالی به طور رسمی انجام شد.

هفته گذشته نیز تفاهم‌نامه مطالعه توسعه میدان‌های آزادگان و یادآوران میان شرکت شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و شرکت انگلیسی - هلندی شل امضا شد.

توسعه میدان‎های نفتی غرب کارون پس از میدان گازی پارس جنوبی، دومین اولویت توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران است که با جدیت دنبال می‎شود و افق‎های روشنی پیش روی توسعه این میادین قرار دارد.

کد خبر 274260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =