انبار نفت شهید تندگویان منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

انبار نفت شهید تندگویان منطقه فارس به منظور افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در استان، با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا، امیر وکیل زاده، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با بهره‌برداری از انبار نفت شهید تندگویان، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده با توجه به وسعت منطقه و حجم عملیات تامین و توزیع در سطح استان بسیار مطلوب‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

وی افزود: پروژه احداث انبار نفت شهید تندگویان از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار آغاز شده بود که امروز ( شنبه، 20 آذرماه) به بهره‌برداری رسید.

انبار نفت شهیدتندگویان با هزینه 335 میلیارد ریالی احداث شد

در ادامه علیرضا امین، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه  فارس، هزینه بهره‌برداری از این انبار را ۳۳۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با توجه به نبود خط لوله انتقال فرآورده در استان با افتتاح این انبار نفت میزان ذخیره‌سازی منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و مشکلات استان درباره ذخیره‌سازی تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی، از اشتغال‌زایی۱۴۰ نفر در این انبار نفت خبر داد و گفت: این انبار نفت با ۳۲ بازوی بارگیری توان ذخیره‌سازی گازوئیل و بنزین با ۱۰ مخزن فرآورده نفتی را دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس افزود: به منظور افزایش ایمنی در زمان آتش‌سوزی، دو مخزن ذخیره آب آتش‌نشانی در مجموع هفت میلیون لیتر در این انبار نفت جانمایی و ساخته شده است.

کد خبر 274306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =