کمیته انرژی ایران و روسیه برای نخستین بار تشکیل جلسه داد

کمیته انرژی ایران و روسیه صبح امروز (دوشنبه، 22آذرماه) برای نخستین بار با حضور امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در امور بین‎الملل و بازرگانی و کیریل مولوتسف، معاون وزیر انرژی روسیه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، کمیته انرژی ایران و روسیه در چارچوب سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور در قالب هیئت بیش از  30 نفره از روسیه با هدف توسعه همکاری‌های 2 جانبه در این حوزه کارش را صبح امروز آغاز شد.

سیزدهمین نشست کمیسون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز از دیروز (21 آذرماه) آغاز شد و فردا (23 آذرماه) با امضای چند سند همکاری به کارش خاتمه می دهد.

محمود واعظی،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ریاست کمیسیون مشترک ایران و روسیه را به عهده دارند.

از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری‌های 2جانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را نیز تحرک بخشیدند.

در چارچوب اقدام‌های دولت یازدهم، سال 2014 ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، سال 2015 نیز حدود 30 درصد رشد کرد و بر اساس آمارهای تازه اعلام شده در 9 ماهه گذشته از سال جاری میلادی ارزش مبادلات بازرگانی نسبت به مدت مشابه سال 2015، بیش از 70 درصد بیشتر شده است.


کد خبر 274436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =