برجام زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک ایران و روسیه شد

معاون بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: برجام زمینه‌ همکاری‎های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی‌نیا، امروز (سه‌شنبه، 23 آذرماه) در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در اظهار کرد: برگزاری نشست مشترک تا یک سال گذشته غیرقابل تصور بود و پس از برجام شرایطی ایجاد شد که تهران و مسکو بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به حضور مقام‎های کلیدی و مهم دو کشور در این نشست گفت: هم‌اکنون در این جلسه‌ الکساندر مدودف، معاون مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه و حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور حضور دارند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ادامه داد: همکاری ایران و روسیه در حوزه انرژی پس از دیدار رؤسای جمهور دو کشور روند مطلوبی را طی می‌کند.

به گفته وی، روند همکاری‎های ایران و روسیه بسیار تازه است و پیش از این شاهد همکاری در این سطح نبوده‌ایم.

زمانی‌نیا افزود: در چند ماه گذشته اسنادی میان ایران و روسیه در حوزه نفت امضا شده است که در صورت نهایی شدن میدان‌هایی که به روسیه واگذار می‌شود، از دیگر کشورها بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم نفت روسیه یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه ٢ میدان نفتی چشمه‎خوش و چنگوله به این شرکت روس سپرده شد.

به گفته مدیر بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، تا دقایقی دیگر نیز تفاهمنامه همکاری گازپروم و شرکت ملی گاز ایران هم امضا می‌شود.

کد خبر 274528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =