گازپروم برای همکاری چند جانبه با شرکت ملی گاز ایران آمادگی دارد

شرکت گازپروم روسیه آمادگی دارد تا به طور چند جانبه با حضور شرکت‌های بزرگ بین المللی هلندی، فرانسوی و... در طرح‌های صنعت گاز ایران همکاری کند.

الکساندر مدودوف، معاون مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه، امروز (سه‌شنبه، 23 آذرماه) در حاشیه امضای تفاهمنامه میان این شرکت و شرکت ملی گاز ایران به خبرنگار شانا گفت: گازپروم روسیه علاقه‌مند به همکاری با ایران در زنجیره ارزش گاز از ابتدا تا انتها است.
 
معاون مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه افزود: این شرکت علاقه‌مند به همکاری با ایران در طرح‌های اکتشاف، تولید گاز، تولید ال ان جی و عرضه گاز از طریق خط لوله، از جمله به هند است.
 
وی اظهار کرد: از حضور در طرح‌های بزرگ در صنعت گاز ایران حتی در صورتی‌که بسیار دشوار باشد استقبال می کنیم.
 
«مدودوف» عنوان کرد: ایران جایگاه گازپروم را در نظر بگیرد و براین اساس پروژه‌های صنعت گاز ایران را به این شرکت پیشنهاد دهد.
 
معاون مدیرعامل شرکت گازپروم تاکید کرد: در همکاری میان ایران و روسیه باید هر دو طرف منافع مشترک داشته باشند در غیر اینصورت مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
 
به گفته وی، همکاری‌های مشترک شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم براساس قوانین مشترک دو کشور اجرایی می شود تا نتیجه ای که دوطرف انتظار دارند محقق شود.
 
«مدودوف» اظهار کرد: ایران طرح‌های خود را اولویت بندی کرده است و می توانیم در حوزه های مطالعاتی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
 
معاون مدیرعامل شرکت گازپروم یادآور شد: این شرکت با شرکت‌های دیگر از جمله شل و توتال نیز همکاری می کند.
 
وی ادامه داد: گازپروم می تواند با شرکت ملی گاز ایران همکاری سه و چند جانبه داشته باشد.
 
به گفته «مدودوف»، از مسئولان شرکت ملی گاز ایران درخواست می کنم پروژه ای را به شرکت گازپروم پیشنهاد دهند که پاسخگوی نظر ما نیز باشد و مطمئنم در ایران پروژه هایی وجود دارد که ظرفیت حضور در آن را داشته باشیم.
 
معاون مدیرعامل شرکت گازپروم گفت: این شرکت می تواند در حوزه ذخیره سازی، حتی در دیگر کشورها نیز با ایران همکاری داشته باشد.
 
«مدودوف» افزود: هم اکنون 60 میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی در روسیه و پنج میلیارد مترمکعب نیز در دیگر کشورها ظرفیت ذخیره سازی ایجاد کرده ایم.
 
وی ادامه داد: هم اکنون سرمایه گذاری در حوزه ذخیره سازی در دیگر کشورها با شرایط جغرافیایی متفاوت نیز در جریان است.
 
معاون مدیرعامل شرکت گازپروم تاکید کرد: موضوع محرمانه ای در این زمینه وجود ندارد و هر اطلاعاتی که شرکت ملی گاز ایران نیاز داشته باشد در اختیار آن قرار می دهیم.
 
«مدودوف» تصریح کرد: به طور مداوم در همه محورهایی که در یادداشت تفاهم همکاری درج شده می توانیم کار کنیم.
 
وی یادآو شد: کارگروه‌های کارشناسی شرکت ملی گاز ایران و گازپروم از چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
 
به گفته معاون مدیرعامل شرکت گازپروم، این شرکت با کشورهای مشترک المنافع در حوزه ساخت پالایشگاه گاز همکاری می کند و می تواند در این زمینه با ایران نیز همکاری داشته باشد.
 
«مدودوف» تاکید کرد: روسیه و ایران به عنوان کشورهایی هستند که می توانند در حوزه گاز با یکدیگر همکاری و حتی قوانین تدوین کنند.
کد خبر 274557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =