صرفه‌جویی 72 میلیون لیتری بنزین در منطقه شاهرود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، از افزایش ۲ درصدی مصرف سی‎ان جی و معادل آن صرفه‌جویی 72 میلیون لیتری بنزین در این منطقه خبرداد.

سبحان رجب‌پور به خبرنگار شانا گفت: جایگاه‌های سی‎ان‎جی منطقه فعال هستند و تلاش بر این است که با توجه به برودت هوا و افت فشار گاز، جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی از مسیر خدمت‌رسانی خارج نشوند و بتوانند بدون هیچ مشکلی سوخت خودروها را تامین کنند.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف، توسعه انرژی‌های نو و کاهش مصرف سوخت در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود ادامه داد: باید تصویر جدیدی در ذهن دانش‌آموزان همانند کمربند ایمنی در خودروها در بخش کاهش مصرف انرژی ایجاد کرد.

به گفته وی، یکی از مهمترین اقدام‌های شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که راهکارهای کاهش انرژی به ویژه سوخت در بخش حمل و نقل و ساختمان به طور قابل توجه‌ای کاهش یابد که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد.

رجب‌پور اعلام کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌های نو باید در بخش کشاورزی هم با بررسی وضع مرغداری‌ها به ویژه نظارت بر چگونگی ساخت ساختمان و مشعل‌های موجود، اطلاع‌رسانی و آموزش انجام پذیرد تا بتوانیم سهم قابل توجه‌ای در کاهش مصرف انرژی داشته باشیم.

وی، با اشاره به اهمیت آموزش در مدارس و تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان گفت: مدارس و حضور دانش‌آموزان فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی تلقی می‌شود که باید از سوی روابط عمومی مطالعه و بررسی شود تا بتوانیم بهترین اثرگذاری را در جمع مخاطبان هدف داشته باشیم.

کد خبر 274639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =