تورهای گردشگری صنعت نفت راه اندازی می‎شود

مجری طرح موزه‌های صنعت نفت گفت: تورهای گردشگری صنعتی در قالب پارک موزه‌های صنعت نفت در تهران، مسجد سلیمان و آبادان راه‌اندازی می‌شود تا همگان با تاریخچه صنعت نفت آشنا شوند.

به گزارش شانا، اکبر نعمت الهی، در نشست با محمدرضا تاکایدی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در اهواز، با اشاره به این که بخش حفاری و اکتشاف که از مسائل مورد توجه موزه‌های نفت است، افزود: طرح ساخت موزه‌های صنعت کشور  اهمیت خاصی نزد وزیر نفت دارد و پیشرفت اجرای آن به طور مستقیم از سوی ایشان پیگیری می شود.

نعمت الهی با اشاره به 108 سال سابقه صنعت نفت در ایران، گفت: جمع آوری اسناد، اشیا، ابزار آلات و تجهیزات، ثبت بناهای قدیمی و مرمت و بازپیرایی آنها از برنامه های تعریف شده در این طرح است.

مجری طرح موزه‌های صنعت نفت، افزود: به دنبال آن هستیم که در قالب پارک موزه‌های صنعت نفت در تهران، مسجدسلیمان و آبادان، تورهای گردشگری صنعتی راه‌اندازی کنیم تا همگان با تاریخچه صنعت نفت آشنا شوند.

وی خواستار حضور فعال شرکت ملی حفاری ایران در طرح موزه‌های صنعت نفت شد و خاطرنشان کرد: نمایش آثار، اسناد، مکاتبات، گزارش‌ها، تجهیزات، ساختمان‌ها با قدمت بالا از جمله مواردی است که در موزه صنعت نفت استفاده خواهد شد.   

در این نشست، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، احداث موزه‌های صنعت نفت را در جهت حفظ آثار این صنعت، کاری ارزشمند دانست و بر آمادگی این شرکت در خصوص مشارکت در این طرح تاکید کرد.

تاکایدی با بیان این‌که تجهیزات و مستنداتی در این شرکت وجود دارد که در اختیار کارشناسان و مسئولان طرح قرار می‌گیرد، به بنای اداره آموزش به عنوان اولین مرکز آموزشی حفاری در خاورمیانه و همچنین فیلم‌ها و عکس‌های قدیمی در آرشیو این شرکت اشاره کرد.

کد خبر 274715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =