کارگاه نمک‌زدایی آب دریا در کشورهای حوزه جاده ابریشم برگزار شد

کارگاه بهره‎برداری و نمک‌زدایی آب دریا در کشورهای حوزه جاده ابریشم، به میزبانی مرکز هماهنگی نمک‎زدایی (IORA RCSTT) در شهر "تیانجین" چین برگزار شد.

به گزارش شانا، این کارگاه آموزشی با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق و سناریوهای مختلف استفاده از آب دریا در بین کشورهای شرکت کننده و همچنین مباحث استفاده از آب دریا در سیستم های خنک کننده، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و نیروی باد در نمک‎زدایی از آب دریا برگزار شد.

برنامه این کارگاه آموزشی که از 21 مهر ماه تا 10 آبان ماه به طول انجامید، شامل 2 روز نمایشگاه بین‎اللملی آب و فاضلاب و کنفرانس بین‎المللی نمک‎زدایی در شهر پکن و 2 هفته کارگاه تخصصی نمک‎زدایی آب دریا در شهر تیانجین بود.

در این کارگاه بین‌المللی، موضوعات تخصصی از قبیل بحران منابع آب و روند فناوری های استفاده از آب دریا، تاثیرات محیط زیستی استفاده از آب دریا، فناوری های نوین در نمک‌زدایی (غشایی و حرارتی)، کاهش مصرف انرژی در نمک‎زدایی آب، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در این صنعت، فناوری های استخراج نمک از آب دریا، استخراج برم از آب دریا، توسعه غشاهای جدید، واحدهای هیبرید در نمک زدایی آب و جدیدترین مباحث مرتبط به صورت کارگاه آموزشی تخصصی و بازدید از مراکز صنعتی ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

بر اساس اعلام پژوهشگاه صنعت نفت، یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و همچنین تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور در این کارگاه حضور داشته اند.

کد خبر 274726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =