بومی سازی یکی از تجهیزات توربین‎های سولار در شرکت خطوط لوله و مخابرات

تجهیز سرو هیدرولیک پمپ، توربین‌های گازی سولار سنتار از سوی سازندگان داخلی با حمایت وزارت نفت ساخته شد.

نادر نریمانی، کارشناس ارشد واحد مهندسی ساخت و تعمیرات مدیریت کالا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خبرنگار شانا گفت: کاربرد این تجهیز کوچک؛ ولی مهم و حساس در صنعت هواپیماسازی و نفت است که به دلیل تحریم و انحصار یک شرکت آمریکایی سال‌هاست به کشور وارد نشده است.

وی افزود: این شرکت سازنده داخلی از سال 94 بر روی ساخت این تجهیز کار کرده است که پس از یک‌سال تلاش، امروز این موفقیت به نتیجه رسیده و  نتیجه آزمایش‌ و تست‌های انجام شده، مثبت بوده است.

صرفه جویی 50 میلیون تومانی

رئیس واحد مهندسی ساخت و تعمیرات مدیریت کالا ادامه داد: این تجهیز از 28 قطعه کوچک و ریز تشکیل شده که با دقتی حدود دو میکرون ماشین‌کاری و تولید شده است.

وی اعلام کرد: میزان صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته بابت این قطعه در هر توربین حدود 50 میلیون تومان است که خوشبختانه کشور با دستیابی به این تکنولوژی از واردات آن بی‌نیاز شد.

نریمانی، ممنوعیت واردات کالاهای ساخت داخل از سوی وزارت نفت، مهمترین عامل حمایت از سازندگان داخلی اعلام کرد و گفت: پس از نصب و تست موفق این تجهیز در تلنبه‌خانه اشتهارد «شمال غرب زنجان» خوشبختانه کارکرد مطلوب و در برخی موارد دقت بیش از نمونه خارجی، سفارش ساخت 4 تجهیز به این شرکت داده شده است.

وی ادامه داد: این تجهیز با بهینه‌سازی و استفاده از متریال روز ساخته شده و تحت نظارت کارشناسان نفتی روی توربین گازی سولار سنتار نصب شد و هم اکنون پس از گذشت چند ماه از تست نتیجه بسیار مطلوب و موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس واحد مهندسی ساخت و تعمیرات مدیریت کالا، با بیان این‌که این تجهیز کاربرد فراوانی در صنعت هواپیماسازی و نفت خصوصا خطوط لوله و مخابرات ایران دارد، گفت: سازنده این پمپ سال 94 برنده این مناقصه شد و با تجربه ساخت پمپ‌های هیدورلیک، کشور را از واردات این تجهیز بی‌نیاز کرد.

کد خبر 274764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =