۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر: 274790

دفتر صادرات گمرک ایران بخشنامه به روز شده ای از مقررات صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی منتشر کرده است.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایلنا، بر این اساس صادرات فرآورده‌های اصلی نفتی شامل نفت سفید، گازوییل، گاز، بنزین و نفت خام همچنان در انحصار وزارت نفت است و در صورت صدور مجوز، امکان صادرات آن از سوی دیگر افراد وجود دارد، هم اکنون برخی شرکت‎های خصوصی با مجوز وزارت نفت در حوزه صادرات این فرآورده‌ها فعالیت دارند و اقدام به بازاریابی این فرآورده‌ها در بازارهای جهانی می‌کنند که گاها یا به نام خودشان یا به صورت توافقی به نام شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت این فرآورده‎ها را به بازارهای بین المللی صادر می کنند.

هم اکنون صادرات محصولات پتروشیمی جامد به جز کود اوره نیاز به اخذ مجوز ندارد و صادرات این محصولات با ارائه فاکتور خرید از شرکت‎های پتروشیمی آزاد است.

صادرات قیر در صورت خرید از رینگ صادراتی بورس کالا بلامانع است. همچنین صادرات انواع گوگرد در صورتی‎که منشا گازی داشته باشد نیاز به اخذ مجوز از شرکت گاز و در صورتی‎که منشا نفتی داشته باشد نیاز به اخذ مجوز از شرکت نفت دارد.

 صادرات محصولات مایع پتروشیمی و به صورت کلی مشتقات مایع نفت و گاز پس از ارائه فاکتور منشا، جهت صادرات آنها ، مشمول دستورعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و منوط به اظهار نظر سازمان استاندارد مبنی بر فقدان مواد یارانه‌ای است.

در تازه ترین تسهیلات ١٥ گروه کالای مشتق مایع نفت و گاز از شمول دستورعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستثنی شده و صادرات آنها پس از تعیین ماهیت بلامانع است.

 

کد خبر 274790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =