فصل خواب خرگوش‌ها!

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فردا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میزبان تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش خبرنگار شانا، شاید وقتی مشخص شد حریف فولاد خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی (گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر) تیم نفت و گاز گچساران است، بیشتر کارشناسان و فوتبالدوستان دیدار ساده‌ای را برای فولاد پیش‌بینی می‌کردند. میزبانی شاگردان نعیم سعداوی هم مزید برعلت شده بود تا کفه ترازو بیش از پیش به سود فولاد سنگینی کند اما 27 آبان‌ماه 1395 اتفاق دیگری در اهواز افتاد. تیم بی‌ادعا و جوان نفت و گاز گچساران کاری کرد کارستان و پس از بسته نگه داشتن دروازه خود در 90 دقیقه وقت قانونی و 2 وقت 15 دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی با درخشش آرمان فرهمندیان، سنگربان جوان خود، تیم پرستاره و قدرتمند فولاد خوزستان را 3 بر 2 شکست داد تا شگفتی‌ساز جام حذفی لقب بگیرد.

 دیدار همبازیان سابق
حریف فردای نفت و گاز گچساران، تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران است. تراکتورسازی تبریز که از آغاز لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم مغلوب تیمی نشده بود و استقلال تهران را هم در ورزشگاه آزادی شکست داده بود، سرانجام در هفته چهاردهم لیگ برتر و در خانه مقابل سپاهان اصفهان طعم تلخ شکست را چشید تا زخم‌خورده به گچساران بیاید. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تراکتورسازان که پرافتخارترین مربی لیگ ایران هم به شمار می‌آید، پس از این شکست به بازیکنانش اجازه خروج از اردو تراکتورسازی را نداد تا هم تبریزی‌ها را هم به نوعی جریمه کند، هم شاگردانش را برای بازی حساس این مرحله مقابل نفت و گاز گچساران، از خواب خرگوشی بیدار کند. چه «ژنرال» به خوبی می‌داند اگر نتواند اندیشه دست کم گرفتن حریف را از ذهن سربازانش پاک کند، سرنوشت فولاد خوزستان به تراکتور هم چشمک می‌زند. به یقین فردا تراکتورسازی با همه توش و توان خود به ورزشگاه شهدای نفت می‌آید تا از این گردنه مه‌آلود و مرگ‌بار به سلامت عبور کند. فردا قلعه‌نویی تیمی را پیش رو دارد که هدایتش برعهده داریوش یزدی، همبازی پیشین ژنرال در استقلال تهران است. رویارویی این 2 یار دیرین هم می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

غیبت سروش و برگ‌های برنده یزدی
هرچند سروش رفیعی، بازیکن خبرساز نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر در بازی فردا 2 اخطاره و محروم است اما امیر آنقدر بازیکن سرشناس و مهره کارساز دارد که هیچ دغدغه‌ای از بابت غیبت سروش نداشته باشد. حضور بازیکنانی مانند محمدرضا اخباری، محمد ایرانپوریان، کرار جاسم، مهدی کیانی، خالد شفیعی، لوسیانو ادینیو، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی دیدار فردا را به نبردی نابرابر تبدیل کرده است.

آن سوی میدان یزدی فردا عماد قاسمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما او به یقین در این دیدار سرنوشت‌ساز برگ‌های برنده‌ای مقابل یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران دارد. حضور پرشور هواداران گچسارانی می‌تواند به یار دوازدهم این تیم بدل شود. نفت و گاز در زمین خود بازی می‌کند و بدون شک وضع زمین ورزشگاه شهدای نفت، به سود یزدی و شاگردانش است و مهره‌های تکنیکی تراکتور، نمی‌توانند کیفیت همیشگی خود را به نمایش بگذارند. پخش مستقیم این بازی از سیما هم عاملی انگیزشی برای جوانان جویای نام نفت و گاز گچساران است. آن‌ها به خوبی می‌دانند، فردا نگاه بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی به عملکرد آن‌ها دوخته شده است. بی تردید بازیکنانی مانند ساسان شیرمردی، علی جهانگیری، عبدالکریم شاوردی، عبدالهادی خنیفر و سید فرید طالقانی قصد دارند از این فرصت برای خلق شگفتی دیگری در جام حذفی بهره ببرند. جامی که خود ملقب به جام شگفتی‌هاست و اگر تراکتورسازان از خواب خرگوشی بیدار نشوند، بدون شک فردا مقابل صخره سختی مانند نفت و گاز گچساران کار دشواری پیش رو دارند.

کد خبر 274806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =