طرح‌های گازرسانی به 47 روستای شهرستان میانه افتتاح می شوند

طرح‌های گازرسانی به 47 روستای شهرستان میانه در آذربایجان شرقی تا پایان امسال افتتاح می شوند.

ولی ا... دینی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تا پایان امسال، طرح‌های گازرسانی به 47 روستا، طرح گازرسانی به مجتمع ذوب فولاد آذربایجان و ساخت ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در ساعت افتتاح می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی افزود: برای گازرسانی به 47 روستای شهرستان میانه، 180 میلیارد ریال اعتبار، هزینه می شود.

وی عنوان کرد: گازرسانی به این 47 روستا، زمینه برخورداری بیش از سه هزار نفر از اهالی این روستاها را از نعمت گاز فراهم می کند.

دینی گفت: همچنین در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به طرح مجتمع توسعه ذوب فولاد آذربایجان که از گاز به‌عنوان خوراک در عملیات احیای تولید آهن اسفنجی استفاده می کند، به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به افزایش حجم گاز ورودی شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی شهرستان میانه و گازرسانی به مراکز تولیدی و صنعتی، میزان گاز ورودی این شهرستان از 50 هزار مترمکعب در ساعت به 100 هزار مترمکعب در ساعت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، این شرکت آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به گازرسانی و بهره مندی مراکز تولیدی و صنعتی اقدام کند.

دینی، مصرف روزانه گاز استان را بیش از 37 میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و افزود: با مصرف بهینه و درست مشترکان در مصرف گاز هیچگونه مشکلی در تامین پایدار گاز طبیعی به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی افزود: در روزهای گذشته حجم مصرف گاز در آذربایجان شرقی حدود 31 میلیون مترمکعب بود اما به دلیل افزایش برودت هوا و بارش برف این میزان به بیش از 37 میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر 274816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =