گازرسانی به زاهدان نشانه برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم است

تامین مالی طرح گازرسانی به زاهدان از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران، کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر بوده که با توجه به وضع مالی کشور از سوی این شرکت به تنهایی انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از روند طرح گازرسانی به زاهدان سفر کرده بود در این زمینه گفت: این حرکت، نشانه عزم شرکت ملی گاز ایران در رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان است که امیدوارم برای همه سرمشق خوبی باشد.

این گزارش حاکی از آن است، افزون بر رئیس مجلس شورای اسلامی، مجمع استانداران سیستان و بلوچستان نیز که با حضور استانداران این استان تشکیل شده، با حضور در منطقه عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز ایرانشهر- زاهدان، از پیشرفت پروژه بازدید به‌عمل آوردند.

محمد حسن طهرانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این باره با اشاره به این که 95 درصد تامین لوله قابل استفاده در این پروژه با استفاده از توان شرکت‌های داخلی انجام شده و این کار قابل قدردانی است، اظهار کرد: عملیات جوشکاری و آزمایش لوله نیز با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای استان سیستان و بلوچستان و نیز تصویب پروژه گازرسانی به این استان، به عنوان نخستین طرح مصوب شورای اقتصاد با هزینه حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار، نخستین فاز اجرایی این پروژه را، گازرسانی به زاهدان با بودجه حدود 650 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: این بودجه از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران و با استفاده از بند (ق) تبصره 2 بودجه سال 93 و دیگر منابع آن تامین شده که در نوع خود کم نظیر است.

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز کار انجام شده در این پروژه را بزرگ و قابل تقدیر دانست و با اشاره به تحقق وعده رئیس جمهوری در سفر استانی به سیستان و بلوچستان و تشکر و قدردانی وی از شرکت ملی گاز ایران در هرچه سریع تر اجرایی ساختن این پروژه، انجام به موقع آن را یکی از کارهای بزرگ دولت دانست.

کد خبر 274846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =