نفت با نمره قبولی از دانشگاه رفت

تیم‌های بسکتبال پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام در هفته هشتم سوپرلیگ بسکتبال حریفان خود را شکست دادند.

به گزارش خبرنگار شانا، هفته هشتم رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال، عصر امروز با برگزاری پنج دیدار به پایان رسید. از ساعت 16 در سالن حکیمیه تهران، تیم‌های دانشگاه آزاد و پالایش نفت آبادان که به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی را در اختیار داشتند، به مصاف هم رفتند.
 
ترکیب ابتدایی دانشگاه آزاد: علی باهران، عدنان دورقی، جونز، محمد یوسف‌وند و پرینس
سرمربی: فرزاد کوهیان
ترکیب ابتدایی پالایش نفت آبادان: سجاد مشایخی، میثم میرزایی، سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده و دوران پرکین
سرمربی: حماد سامری 
کوارتر نخست؛ دانشگاه آزاد 17 – پالایش نفت آبادان 12
نفت آبادان در حالی بازی را آغاز کرد که رایان ریچاردز در این دیدار هم نتوانست در ترکیب قرار بگیرد و با لباس شخصی از روی سکوها نظاره‌گر تلاش هم‌تیمی‌هایش بود. بازی بسیار فشرده و سخت آغاز شد و 3 دقیقه 10 ثانیه از کوارتر نخست گذشته بود که میثم میرزایی سبد اول را برای نفت دشت کرد. جونز بلافاصله تلافی کرد اما حسن‌زاده هم ثانیه‌هایی بعد برای تیمش امتیاز گرفت. 2 پرتاب سه امتیازی پیاپی از یوسف‌وند و عدنان دورقی دانشگاه را 4 امتیاز پیش انداخت. دورون پرکینز هم که به جای زلاتکو به نفت آمده بود، در نخستی بازی‌اش ناهماهنگ نشان می‌داد. نفت با فول گل موفق حسن‌زاده اختلاف را به حداقل رساند. آن سوی میدان دانشگاهی‌ها با 2 تخلف نیمه فرصت خوبی به نفت دادند اما آبادانی‌ها از این شانس استفاده نکردند تا امتیازات دانشگاه 2 رقمی شود. مهدی بنی کچوئی و محمدرضا اکبری، بازیکنانی بودند که به ترتیب به ترکیب دانشگاه و نفت اضافه شدند و عماد سلمانی هم جای مشایخی را در زمین گرفت تا داورپناه گارد راس نفت شود. مقاومت همین بازیکن در یک ضدحمله فرصت ایجاد اختلاف را از شاگردان فرزاد کوهیان گرفت و خود سعید چند ثانیه بعد با پرتابی پیرامونی، نتیجه را در عدد 12 برابر کرد. اشتباه حسن‌‌زاده زیر سبد حریف باعث شد یوسف‌وند در فاصله 4 ثانیه به پایان کوارتر نخست فول گل بگیرد و پرتاب موفق او حساب کار را در پایان وقت نخست 17 بر 12 به سود میزبان کرد. 
 
کوارتر دوم؛ دانشگاه آزاد 18 – پالایش نفت آبادان 12
کوارتر نخست بر خلاف وقت اول فشرده آغاز نشد و 2 تیم بسیار زود از هم امتیاز گرفتند. مشایخی و حسن‌زاده در ابتدای این وقت به ترکیب نفت اضافه شدند اما اشتباهات شاگردان حماد سامری در حمله و دفاع به خوبی نمایان بود تا در امتیاز 23 بر 14 این مربی درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت 2 تیم به میدان حسن‌زاده به هر زحمتی بود میان سه دفاع حریف سبد دانشگاه را فروریخت. آن سوی میدان حرکت تماشایی یوسف‌وند، توپ را از چنگ 4 بازیکن آبادان که قصد آغاز بازی را داشتند بیرون آورد و در ادامه خطای دوران پرکین باعث شد سامری این بازیکن ساحل عاجی را از ترکیب تیمش بیرون بکشد. اله‌وردی در صحنه‌ای زیر سبد دانشگاه با میرزایی درگیر شد اما با وساطت داوران این قائله خاتمه یافت. نفت رفته رفته فرم اصلی خود را در  زمین پیدا می‌کرد تا پس از شوت سه امتیازی موفق سلمانی، این بار کوهیان در امتیاز 30 بر 24 وقت استراحت بخواهد. در ادامه نفت بازهم زیرسبد دانشگاه به بن‌بست خورد تا این سوی میدان اله‌وردی با شوتی سه امتیازی حساب کار را 35 بر 24 بکند، نتیجه‌ای که تا پایان نیمه نخست پا برجا ماند.  
 
کوارتر سوم؛ دانشگاه آزاد 13- پالایش نفت آبادان 21
2 پرتاب موفق حسن‌زاده و سجاد نوید کوارتر متفاوتی را در آغاز نیمه دوم به آبادانی‌ها می‌داد. میرزایی هم در کسری از دقیقه با کار خوب خود جمع امتیازات نفت را به 30 رساند و چند لحظه بعد سجاد نبوغ خود را به کار بست تا با پرتابی پیرامونی حساب کار را 37 بر 33 کند. کوهیان که اوضاع را اینطور می‌دید تقاضای وقت استراحت کرد. در بازگشت 2 تیم به میدان، پرینس یکی از پرتاب‌های آزادش را به ثمر رساند. اشتباه داورپناه باعث شد باهران امتیازات میزبان را به 40 برساند اما گارد نفت بلافاصله تلافی کرد و با پرتابی 3 امتیازی بازهم اختلاف را کاهش داد. شاگردان سامری در کارهای دفاعی، وضع بهتری نسبت به نیمه نخست داشتند. پرکین در پرتاب‌های آزاد هم فروغ چندانی نداشت اما کار خوب او زیرسبد دانشگاه حساب کار را 43 بر 40 کرد. هرچند سجاد 2 پرتاب آزادش را از دست داد اما در ریباند پرتاب دومش، همین بازیکن با شوتی سه امتیازی بازی را به تساوی کشید. شادی نفتی‌ها دوام چندانی نداشت و دورقی ثانیه‌هایی بعد این پرتاب را پاسخ داد تا دانشگاه بازهم سه امتیاز پیش بیفتد. 2 پرتاب موفق پرکین، در فاصله 45 ثانیه به پایان 10 دقیقه سوم اختلاف را به حداقل رساند. نفت می‌توانست برای نخستین بار در پایان این وقت از میزبان پیش بیفتد اما تخلف گام‌های اضافه حسن‌زاده باعث شد دانشگاه آزاد با 2 پرتاب آزاد موفق پرینس، در پایان این کوارتر 48 بر 45 پیش بیفتد. البته در کوارتر سوم نفت 21 بر 13 تیم برتر میدان بود. 
کوارتر چهارم؛ دانشگاه آزاد 27 – پالایش نفت آبادان 33 
جونز در ابتدای 10 دقیقه چهارم برای دانشگاه سبد اول را دشت کرد اما سجاد بسیار زود پاسخش را داد تا جنگ تمام عیار 2 تیم در کوارتر چهارم آغاز شود. 2 پرتاب آزاد موفق داورپناه اختلاف را به حداقل رساند. این سوی میدان اما جونز تنها یکی از پرتاب‌‌هایش را به ثمر رساند اما در یک رفت و برگشت عدنان با شوتی سه امتیازی بازهم اختلاف را زیاد کرد تا دانشگاه کمی حاشیه امنیت پیدا کند. سامری بلافاصله دست به کار شد و تایم اوت گرفت. حسن‌زاده در ادامه 2 امتیاز سخت دیگر گرفت و همین بازیکن زیر سبد خودی توپ اله‌وردی را ربود تا سجاد بازهم با پرتاب پیرامونی ویرانگرش بازی را در امتیاز 54 به تساوی بکشاند. حالا نوبت کوهیان بود که تایم اوت بخواهد و با عتاب شاگردانش را راهنمایی کند. نمایش درخشان حسن‌زاده در ریباند حمله و دفاع کمک زیادی به نفت می‌کرد اما تیزهوشی دورقی و پرتاب پیرامونی موفق عدنان بازهم برتری را به اردوی دانشگاهی‌ها برد. میرزایی یک امتیاز دیگر برای نفت گرفت و جای خود را اکبری داد اما بازهم میزبان با یوسف‌وند موفق عمل کرد. اسلم‌دانک تماشایی اکبری اختلاف را بازهم به حداقل رساند اما بنی کچوئی تنها چند لحظه بعد حساب کار را 61 بر 58 کرد. انگار حلقه هم با آبادانی‌ها قهر بود، چرا که مشایخی در موقعیتی بسیار عالی نتوانست فول گل بگیرد. به هر حال سجاد هر 2 پرتابش را به ثمر رساند تا اختلاف برای چندمین بار به یک کاهش یابد و در فاصله یک دقیقه و 23 ثانیه به پایان بازی، شوت سه امتیازی داورپناه سبد دانشگاه را فروریخت تا برای نخستین بار نفت پیش بیفتد. پرینس اما با کار خوب خود بازهم با یک سه امتیازی دانشگاه را پیش انداخت. این پایان کار نبود، آبادانی‌ها بازهم در دقیقه پایانی با پرتابی دقیق 65 بر 64 از حریف خود پیش افتادند تا در فاصله کمتر از 24 ثانیه مانده به پایان بازی، سالن حکیمیه اوج هیجان را تجربه کند. 2 پرتاب آزاد برای پرینس می‌توانست حکم پیروزی دانشگاه را امضا کند اما فقط یکی از پرتاب‌های این بازیکن به ثمر رسید تا در فاصله کمتر از 10 ثانیه به پایان بازی، نفت ابتکار عمل را در دست داشته باشد. فرصت طلایی نفت با خطای دانشگاهی‌ها روی داورپناه تکمیل شد. کاپیتان نفت در فاصله 4 ثانیه مانده به پایان بازی یکی از پرتاب‌هایش را گل کرد تا حساب کار 66 بر 65 به سود نفت شود. کوهیان وقت استراحت خواست اما سراسیمگی دانشگاهی‌ها 2 پرتاب آزاد دیگر به سجاد مشایخی در فاصله 5 دهم ثانیه به پایان بازی هدیه داد. سجاد پرتاب اول را داخل سبد فرستاد و در حالی که نیمکت نشینان نفت از او می خواستند پرتاب دوم را به ثمر نرساند، مشایخی هم با قوس بسیار بالا توپ را روانه سبد حریف کرد تا گل نشود اما دست برقضا این توپ هم به ثمر رسید! تا اتفاقی استثنایی در بسکتبال ایران بیفتد. کوهیان از این فرصت استفاده کرد و وقت استراحت خواست. در بازگشت 2 تیم به میدان توپ در زمین نفت آبادان به دانشگاهی‌ها سپرده شد تا بخت خود را در 5 دهم ثانیه بیازمایند. توپ به جونز رسید و او هم بلامعطلی شوتی 3 امتیازی روانه حلقه نفت کرد اما سبد این توپ را پس زد تا دانشگاه در پایان دیداری دراماتیک به پیروزی 68 بر 65 برسد. 

نفت آبادان با این پیروزی 14 امتیازی شد و در رتبه سوم جدول باقی ماند اما دانشگاه آزاد با 2 پله سقوط در رتبه چهارم قرار گرفت. 

شاهین‌طبع برنده نبرد حیثیتی

در دیگر حساس امروز پتروشیمی بندرامام در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر میزبان شیمیدر تهران بود. پتروشیمی بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در کوارتر نخست 26 بر 16 به برتری رسید. برتری پترو در 10 دقیقه دوم هم پابرجا ماند و این تیم 30 بر 13 این کوارتر را هم به نام خود ثبت کردند تا در پایان نیمه نخست 56 بر 29 برنده به رختکن بروند. 

شاگردان مهران شاهین‌طبع در کوارتر سوم هم 19 بر 12 به برتری رسیدند اما در 10 دقیقه چهارم، شیمیدر که چیزی برای از دست دادن نداشت، به آب و آتش زد تا 34 بر 19 این وقت را به سود خود تمام کند اما این پتروشیمی بندرامام بود که به برتری مجموع 94 بر 75 رسید تا مهران شاهین‌طبع نبرد حیثیتی را از مصطفی هاشمی، سرمربی شیمیدر ببرد. 

پتروشیمی بندرامام با این پیروزی 15 امتیازی شد تا در پایان هفته هشتم به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی سوپرلیگ بسکتبال ایران قرار بگیرد. 

کد خبر 274856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =