2500 روستا تا دهه فجر به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: دو هزار و 500 روستای کشور، بر اساس برنامه‌ریزی‌های شرکت گاز تا دهه فجر امسال به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سعید مومنی، امروز (سه شنبه، 30 آذرماه) در حاشیه دیدار با محمدرضا خباز، استاندار سمنان اظهار کرد: تا پایان سال 96 همه مناطق روستایی و شهری کشور به شبکه گاز متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه های جامعی که دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به مناطق روستایی کشور آغاز کرده است، تا پایان سال 96 همه مناطق روستایی کشور از نعمت گاز در بخش خانگی برخوردار می شوند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: هم اکنون روزانه 90 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه‌های کشور مصرف می شود.

مومنی تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف و آموزش به کارخانه‌داران و مردم برای مصرف بهینه انرژی باید به عنوان یک اصل قرار بگیرد و اصول صحیح مصرف باید در میان مردم نهادینه شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: ایران از نظر مصرف گاز در جهان بعد از کشورهای آمریکا و روسیه در رده سوم قرار دارد که با برنامه ریزی‌های صحیح و توجه به سامانه های گرمایشی و مصرف در واحدهای تولیدی و صنعتی، می توان از میزان مصرف گاز اضافی در کشور بکاهیم.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می شود در زمستان سال 96 هیچ گونه افت فشار و قطعی گاز در هیچ نقطه از کشور نداشته باشیم و خدمت رسانی باید به طور مطلوب انجام شود.

مومنی یادآور شد: سرانه مصرف گاز در استان سمنان هفت میلیون مترمکعب است که با مدیریت صحیح و فرهنگ سازی مصرف اصولی در میان شهروندان، هیچ‌گونه نگرانی افت فشار گاز در زمستان امسال وجود ندارد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از گاز استان سمنان به دلایل نداشتن اطلاعات کافی صاحبان واحدهای تولیدی در این واحدها هدر می رود که باید برنامه ریزی اصولی برای جلوگیری از هدررفت گاز در دستور کار صاحبان واحدهای صنعتی قرار گیرد.

هم اکنون بیش از 145 هزار خانوار در استان سمنان از نعمت گاز برخوردارند.

کد خبر 274897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =