۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 274899
گاز سبب توسعه اقتصاد هرمزگان می شود

رئیس بهره برداری شرکت گاز استان هرمزگان گفت: این شرکت با هدف توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی در سطح استان، گاز طبیعی را جایگزین سوخت‌های مایع می کند.

به گزارش شانا، محمدعلی محمد علیزاده، رئیس بهره برداری شرکت گاز استان هرمزگان افزود: زیرساخت‌های لازم در بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی برای جایگزینی گاز با سوخت‌های مایع در سطح استان هرمزگان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: گاز طبیعی محور توسعه صنایع بوده و سبب ایجاد اشتغال، سهولت صادرات سوخت‌های مایع، کاهش آلودگی محیط زیست و... می شود.

رئیس بهره برداری شرکت گاز استان هرمزگان در ادامه به طرح جامع گازرسانی در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح یادشده، گاز طبیعی قابل تخصیص از خط هفتم سراسری (عسلویه تا ایرانشهر) و خط یازدهم سراسری (بندر گرزه تا جناح) به میزان 70 میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.

محمد علیزاده ادامه داد: همچنین مجموع گاز طبیعی قابل تخصیص به جزیره قشم به میزان 25 میلیون مترمکعب در روز خواهد بود که از طریق خط انتقال 30 اینچ به طول تقریبی 50 کیلومتر از محل اتصال خط لوله 30 اینچ دوم بندرعباس تا خروجی پالایشگاه هنگام در جزیره قشم تامین خواهد شد.

به گفته وی، روزانه سه میلیون مترمکعب گاز نیز برای تامین سوخت مورد نیاز شهرک صنعتی خلیج فارس و دو نیروگاه مسیر اختصاص یافته است.

رئیس بهره برداری شرکت گاز استان هرمزگان عنوان کرد: در سال 92 روزانه 10.3 میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف می شد و این در حالی است که این مقدار با 57 درصد رشد، امسال به 16.2 میلیون مترمکعب رسیده است.

محمد علیزاده یادآور شد: به طور کلی شرکت گاز هرمزگان برای گازرسانی در سطح شهرستان بندرعباس اقدام به اجرای 156 کیلومتر خط تغذیه و شبکه و نصب دو هزار 579 انشعاب کرده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون 30 هزار و 800 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که از این تعداد، یکهزار و 500 مشترک خانگی، 22 مشترک صنعتی عمده و 12 جایگاه سی ان جی را شامل می شود.

کد خبر 274899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =