صادرات 45 میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به بازارهای جهانی

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات 45 میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به ارزش 18 میلیادر دلار به بازارهای جهانی خبرداد.

به گزارش شانا، حسین ابویی مهریزی دیروز (چهارشنبه، یکم دی‎ماه) در حاشیه بازدید از متانول کاوه در دیر استان بوشهر اعلام کرد: در هفت ماه نخست امسال 28.4 میلیون تن محصول پتروشیمی با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال تولید شده است.

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال 45 میلیون تن به ارزش 18 میلیارد دلار مواد صنعتی و پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده که از نظر ارزشی 7.3 درصد و از نظر وزنی 37.3 درصد افزایش داشته است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت به بخش صنعت و معدن 78 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت استمهال و پول جدید داده شده و به دلیل این‌که این بخش پیشتاز در اقتصاد، اشتغال‌زایی و تولید ارزش افزوده و بخش مولد کشور است، پیگیر هستیم نظام بانکی سهم بیشتری به این بخش اختصاص بدهد.

ابویی مهریزی گفت: سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در قالب استمهال و پول جدید تسهیلات پرداخت شد.

وی در باره طرح‌های نیمه تمام در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: دغدغه دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بلوکه شده در راستای رونق و اشتغال‌زایی است که امسال پنج هزار و 400 واحد تولیدی با پیشرفت 60 درصد به بالا از تعهدها برای بهره‌برداری است که در 9 ماه نخست سه هزار و 868 واحد با سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 55 هزار نفر با انجام 95 درصد از تعهد خود در بخش صنعت معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دولت تدبیر و امید 17هزار و200 واحد طرح‌های ایجابی و توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری 59 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 267 هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

ابویی مهریزی گفت: سیاست کلی این است که از فکر، سرمایه، مدیریت و توان ایرانی با تعامل با دنیا استفاده شود و میزان ارزش افزوده در کشور بالا ببریم.

شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع است.

کد خبر 274955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =