۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 275038
روسنفت تولید نفت را کاهش می‌دهد

شرکت روسنفت اعلام کرد که با توجه به توافق اخیر روسیه و اوپک، برنامه خود را برای سال 2017 میلادی بر مبنای تغییر قوانین مالی و احتمال کاهش میزان تولید نفت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با توجه به توافق مسکو با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید، شرکت روسنفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه شنبه (چهارم دی ماه) تأکید کرد که این شرکت قصد دارد سال 2017 میلادی موضع منعطفی در برابر تغییرات سطح تولید نفت در پیش گیرد.

شرکت دولتی روسنفت که 40 درصد از تولید نفت روسیه را در اختیار دارد، در بیانیه ای که به همین منظور منتشر شد آورده است: هیئت مدیره این شرکت برنامه سال 2017-2018 میلادی خود را به گونه ای تعیین کرده است که در نیمه نخست 2017 میلادی، بر مبنای طرح توسعه بلندمدت شکل گرفته و تغییر قوانین مالی و احتمال کاهش میزان تولید نفت را مد نظر قرار داده است.

اعضای اوپک ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) در نشست وین با کاهش تولید به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز به منظور رساندن سقف تولید خود به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برای مدت ٦ ماه از اول ژانویه ٢٠١٧ توافق کردند.

کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو این سازمان نیز در تاریخ ١٠ دسامبر (٢٠ آذر ماه) متعهد به کاهش تولید تا میزان ٥٥٨ هزار بشکه در روز برای همراهی با اوپک شدند و قرار شد که روسیه 300 هزار بشکه از این میزان را برعهده گیرد.

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، یک میلیون و ٧٦٠ تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد.

کد خبر 275038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =