روند افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی کند شد

روند افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی که با نشست یکصد و هفتاد و یکم اوپک (10 آذرماه) آغاز شده بود در هفته منتهی به 23 دسامبر کند شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 23 دسامبر (سوم دی‌ماه) با 30 سنت افزایش به 52 دلار و 16 سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون 40 دلار و 84 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با چهار سنت کاهش به 51 دلار و 66 سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران امسال تاکنون 38 دلار و 96 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به 51 دلار و 99 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، پنج  سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به 23 دسامبر بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، 51 دلار و 93 سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با 50 سنت افزایش، 54 دلار و 10 سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب 19 و 17 سنت کاهش به 52 دلار و 33 و 53 دلار و 96 سنت برای هر بشکه رسید.

کارشناسان پیش بینی کرده اند در ایام تعطیلات کریسمس، فعالیت در پایانه ای صادراتی و وارداتی نفت خام کاهش خواهد یافت و این امر منجر به کاهش عرضه نفت خام در بازار می شود.

این در حالی است که اعتصاب کارکنان شرکت نفت اکسون موبیل، فعال در نیجریه، سبب حداقل ده روز تاخیر در بارگیری نفت خام سبک و شیرین نیجریه به مقاصد صادراتی شده است.

علاوه براین، سرمای هوا در آمریکا و افزایش تقاضا برای سوخت های گرمایشی در این کشور افزایش بهره برداری در پالایشگاه‌های آمریکا را به دنبال داشته است.
در هفته مورد بررسی، سطح ذخیره سازی نفت خام در آمریکا بر خلاف انتظار با افزایش روبرو شد و معامله گران فعال در بازار آسیا، پیش از فرار رسیدن تعطیلات آغاز سال جدید میلادی، به تکمیل سفارشات خرید خود از نفت خام‌های خلیج فارس اقدام کردند.

کد خبر 275086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =