ظرفیت تولید نفت شرکت اروندان به 400 هزار بشکه در روز رسید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افزایش ظرفیت تولید میدان های نفتی این شرکت به 400 هزار بشکه در روز خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این شرکت تا پایان سال به مرز 450 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، سلطان کمالی در نشست مشترک مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت متن که با هدف بررسی آخرین وضع میدان های آزادگان شمالی، یادآوران و یاران شمالی برگزار شد، گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که افزایش تولید نفت بعد از برجام بدون حضور و همدلی سه شرکت بزرگ مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب عملی نمی شد و تلاش و همکاری بی وقفه این سه شرکت به خصوص شرکت های نفت و گاز اروندان و متن موجب افزایش تولید نفت در غرب کارون شده است.

وی از افزایش ظرفیت تولید میدان های نفتی تحت سرپرستی شرکت نفت و گاز اروندان به 400 هزار بشکه در روز خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال این رقم به 450 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز افزایش برداشت نفت از میدان های غرب کارون را مرهون نگرش مشترک و همدلی شرکت های اروندان و متن برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری، ابعاد مختلف کار به نحو مطلوب تری پیش می رود.

ظرفیت تولید نفت در غرب کارون با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است به طوریکه فاز نخست طرح توسعه میدان یادآوران و آزادگان شمالی و طرح توسعه میدان یاران شمالی امسال به بهره برداری رسیدند و بر اساس اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، تولید از میدان یاران جنوبی نیز تا پایان سال آغاز می شود.   

کد خبر 275182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =