روابط تجاری شرکت ملی نفتکش با شرکت‎های بین‎المللی توسعه می‎یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از ابراز تمایل شرکت های خارجی برای از سرگیری روابط تجاری با این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، سیروس کیان ارثی از تمایل شرکت‎های خارجی برای از سرگیری روابط تجاری با شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فراهم شده در پسابرجام و لغو تحریم‎ها، مشکلات ناوگان شرکت از قبیل استفاده از کلاس و بیمه بین‎المللی مورد قبول بازار، رفع شده است.

وی افزود: از زمان اجرایی شدن برجام تاکنون، تعداد ۳۰ فروند از کشتی‎های این شرکت به شرکت‎های خارجی اجاره داده شده است که با توجه به مذاکرات انجام شده، این تعداد تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

کیان ارثی، اولویت شرکت ملی نفتکش را تأمین نیاز حمل نفت صادراتی کشور عنوان کرد و گفت: کشتی‎های مازاد بر نیاز داخلی نیز به متقاضیان خارجی اجاره داده می شود.

وی با بیان این‎که شرکت ملی نفتکش ایران فعلاً برنامه‎ای برای افزایش ظرفیت ناوگان خود ندارد، یادآور شد: البته این شرکت به منظور حمایت از صنایع داخلی، ساخت 2 فروند کشتی نفتکش فرآورده‎بر ۳۵هزار تنی و ساخت سه فروند کشتی نفتکش ۶۳هزار تنی را به شرکت‎های داخلی سفارش داده است که امیدواریم بتوانیم با کمک سازندگان داخلی این سفارشات را تحویل گرفته و تعیین تکلیف کنیم.

کیان ارثی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش هم اکنون با حفظ ظرفیت و در مسیر کاهش سن متوسط ناوگان، طی یک برنامه‎ استراتژیک پنج‎ساله نسبت به جایگزینی تعدادی از کشتی‎های قدیمی‎تر با کشتی‎های نوساز اقدام خواهد کرد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران در طول تحریم‎ها بیش از ۹۰ درصد ظرفیت عملیاتی خود را در خدمت صنعت کشور قرار داد تا هیچ‎گونه خللی در روند صادرات نفت کشور ایجاد نشود و هم‌اکنون نیز آماده است تا در صورت نیاز وزارت نفت بدون هیچ مشکلی با تمام ظرفیت در خدمت کشور باشد. هم‎راستا با سیاست‎های وزارت نفت در زمینه افزایش تولید و صادرات LPG، برنامه‎ریزی‎های لازم برای حضور پررنگ‎تر شرکت ملی نفتکش در این بخش نیز صورت گرفته است.

کد خبر 275190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =