گام‌های نخست اوپکی‎ها در اجرای وعده کاهش تولید نفت

کشورهای عضو اوپک به تدریج فرآیند کاهش تولید خود را بر اساس توافق اخیر این سازمان آغاز کرده‎اند.

گزارش‎های خبری نشان می‎دهد چند کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، از جمله عربستان، ونزوئلا، کویت، عراق و آنگولا فرآیند کاهش تولید نفت خود را آغاز کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک فرد مطلع از تولید نفت عربستان اعلام کرد این کشور تولید روزانه خود را 486 هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر سال 2016 میلادی کاهش داده است.

همچنین رویترز به نقل از وزارت انرژی ونزوئلا، از کاهش 95 هزار بشکه‎ای تولید روزانه این کشور از آغاز سال نو میلادی خبر داد.

سونانگول، شرکت دولتی نفت آنگولا، دیروز (جمعه 17 دی ماه) در بیانیه‎ای اعلام کرد این کشور از یکم ژانویه سال 2017 میلادی (12 دی‎ماه)، تولید روزانه نفت خود را با 78 هزار بشکه کاهش، به یک میلیون و 673 هزار بشکه در روز رسانده است.

یکی از مسئولان صنعت نفت کویت نیز دیروز از آغاز تولید روزانه این کشور از آغاز سال جاری میلادی و رسیدن آن به دو میلیون و 707 هزار بشکه در روز خبر داد.

در همین زمینه، نظرسنجی رویترز از فعالان بازار نفت نشان داد مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه دسامبر سال 2016 میلادی از 34 میلیون و 380 هزار بشکه در روز، به 34 میلیون و 180 هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 275193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =