تلاش برای تامین پایدار انرژی در شمال و شمال شرق کشور

شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق اعلام کرده است: این شرکت در تلاش است با برنامه ریزی اصولی به داشتن انرژی پایدار در منطقه شمال و شمال شرق کشور کمک کند.

به گزارش شانا، شرکت نفت و گاز شرق به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی با تولید گاز و مایعات گازی از مــیدان‎های خانگیـــران (مخازن مزدوران، شوریچه بی وشوریچه دی) و میدان مشترک مرزی گنبدلی در سرخس وظیفه تامین گاز مورد نیاز استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و استان مازندران (پس از تامین خوراک پتروشیمی خراسان و سوخت نیروگاه نکا) و بخشی از استان سمنان را برعهده دارد که با تامین گاز مصرفی این استان‎ها سهم بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور در بخش انرژی ایفا می کند.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه از جمله طرح های این شرکت است که پشتوانه تامین گاز استان های شمالی کشور در ایام سرد سال به شمار می رود.

بر پایه این گزارش، ذخایر گازی قابل استحصال مخازن شرکت نفت و گاز شرق بیش از ۶۷۴ میلیارد مترمکعب است که نزدیک به 2 درصد ذخایر گازی کشور و ١۴ درصد ذخایر گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را شامل می‎شود و تاکنون ۳۳۴ میلیارد مترمکعب از این ذخایر برداشت شده و نزدیک به ۳۴۰ میلیارد مترمکعب دیگر نیز برای برداشت در دهه‎های آینده باقیمانده است.


کد خبر 275206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =