سایه سوگ بر آیین گشایش نمایشگاه بین المللی انرژی کیش

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با هدف معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه‎های نفت، گاز، آب، برق و انرژی‎های تجدیدپذیر با حضور 180 شرکت داخلی و خارجی در حالی گشایش یافت که افتتاحیه و برنامه‎های جانبی آن در همراهی با سوگواری مردم ایران، لغو شده بود.

به گزارش شانا، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی عصر روز دوشنبه (21 دی‌ماه) با حضور غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی، مدیران شرکت‌های نفت و گاز، متخصصان و فعالان این حوزه در مرکز نمایشگاه‎های بین المللی جزیره کیش تنها با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغازکرد و شرکت کنندگان به انحاء گوناگون، سوگواری خود را با مصیبت رحلت ناگهانی آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌ فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز کردند.

سردار سازندگی تا آخرین دم در راه پیشرفت ایران اسلامی کوشید و هنگام انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم کرد و حضور فعالان صنعت نفت در این نمایشگاه، ادای احترامی به باور استمرار تلاش برای پیشرفت ایران است.

صنعت نفت یکی از تکیه‎گاه های خود را از دست داد، اما حضور معنوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه عرصه‎های صنعت ایران، جاودانه خواهد ماند.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه 140 شرکت داخلی و 40 نماینده و شرکت خارجی در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع به معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‎گذاری و سرمایه‎پذیری و دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی های نو می پردازند.

اتریش، آلمان، آمریکا، اسپانیا، روسیه، ایرلند ،سوئیس، ایتالیا، فرانسه، امارات متحده عربی و عراق از جمله شرکت‌های خارجی حاضر در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش هستند.

در طول این نمایشگاه چهار روزه فعالان و صاحبنظران این حوزه در محیطی تخصصی تبادل‎نظر می‎کنند و شرکت‎های داخلی و بین المللی محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه خواهند کرد و از تعامل با فعالان این صنعت و فرصت های موجود بهره مند می‎شوند.

معرفی ظرفیت‌های مختلف کشور در بخش‎های تولید، بازرگانی وخدمات مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق، معرفی مشکلات و نقاط ضعف موجود در این صنایع ، ایجاد بسترهای مناسب برای ترغیب افراد و واحدهای سرمایه گذار برای سرمایه گذاری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‎های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

آشنایی با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، آشنایی بیشتر با نیازهای بازار مصرف، شناسایی واحدهای برتر تولید، معرفی میزان تاثیر و نقش محصولات در حفظ منابع و سرمایه‎های کشور و صرفه جویی، ایجاد و یا ارتقاء رویکرد صادرات محصول به دیگر کشورها، استفاده بهینه از منابع داخلی و تلاش در برای رونق کسب و کار از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

برگزاری همایش بین المللی نفت و انرژی کیش، معرفی فرصت‎ها و ظرفیت‎های سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و نشست مدیران عامل شرکت‎های پتروشیمی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است که امروز (سه‎شنبه، 21 دی‎ماه) در مرکز همایش‎های بین المللی کیش برگزار خواهد شد.

وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از جمله حامیان اصلی برگزاری نمایشگاه هستند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش تا پنجشنبه (23 دی‎ماه) از ساعت 18 تا 22 در مرکز نمایشگاه‎های بین المللی کیش پذیرای بازدید کنندگان است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش پارسال با حضور 195 شرکت داخلی و خارجی در کیش برگزار شد. 

کد خبر 275229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =