تشکیل کارگروه تشخیص عدم مغایرت مصوبات شرکت نفت با مقررات وزارت نفت

مهندس بیژن زنگنه با صدور احکام جداگانه ای اعضای کارگروه تشخیص عدم مغایرت مصوبات هیئت مدیره شرکت ملی نفت با قوانین، مقررات و سیاست ها و راهبردهای وزارت نفت را منصوب کرد.

به گزارش شانا، وزیر نفت طی احکامی جداگانه آقایان علی بنی حاتم، تقی ابراهیمی، حسن سلیمانی، دکتر سیدعلی ادیانی، ابراهیم اصغرزاده و دکتر سیدشریف حسینی را به عنوان اعضای کارگروهِ تشخیصِ عدمِ مغایرتِ مصوباتِ هیات مدیره شرکت ملی نفت با قوانین، مقررات و سیاست ها و راهبردهای وزارت نفت تعیین کرد.

این تصمیم در اجرای تبصره 3 ماده 40 قانون اساسنامه جدید شرکت ملی نفت ایران (مصوب 23/1/1395کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی)، اتخاذ شده که بر پایه آن، "وزیر نفت مکلف شده تا در صورتی که مصوبات هیئت مدیره این شرکت را خلاف قوانین و مقررات، سیاست ها و راهبردهای وزارت نفت تشخیص بدهد، ظرف مدت 10 روز پس از دریافت مصوبه هیئت مدیره، مراتب را اعلام تا هیئت مدیره نسبت به اصلاح آن اقدام نماید."

در احکام صادره آمده است که کارگروه باید مصوبات هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ( و نیز 3 شرکت اصلی دیگر) را با دقت، مورد بررسی قرارداده و نظرات خود را در مهلت مقرر برای تصمیم گیری و اظهار نظر نهایی برای وزیر نفت ارسال نماید. دبیرخانه این کارگروه در اداره کل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت مستقر خواهد بود.

کد خبر 275252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =