برجام نقش تاثیرگذاری در دیپلماسی موفق نفتی ایران داشته است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و صادرات نفت ایران، پیروزی در اجلاس‌های اخیر اوپک و غیره را می‌توان از نتایج برجام دانست.

به گزارش شانا، عبدالکریم حسین زاده، نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی به نقش برجام در افزایش تولید و صادرات نفت ایران اشاره کرد و گفت: بدون تردید برجام نقش بسیاری در موفقیت دیپلماسی نفتی ایران داشته است.

وی افزود: افزایش تولید و صادرات نفت ایران، پیروزی در اجلاس‌های اوپک، عدم کاهش تولید نفت ایران در اجلاس اخیر کشورهای صادرکننده نفت باوجود کاهش تولید همه اعضای اوپک و افزایش قدرت چانه زنی ایران در اجلاس اوپک را می‌توان از نتایج برجام دانست.

حسین زاده با بیان این که برجام آثار مثبتی در حوزه صنعت نفت داشته است، تصریح کرد: امیدواریم این روند مطلوب (افزایش تولید و صادرات نفت) به نفع افزایش سرمایه گذاری در کشور، همچنان ادامه یابد.

روز ۲۷ دی ۱۳۹۴ (۱۷ ژانویه ۲۰۱۶)، بیانیه اجرایی شدن برجام و لغو همه تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و همه قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، توسط فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران قرائت و به موجب آن برنامه جامع اقدام مشترک اجرایی شد که به موجب آن بلافاصله کلیه تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران از هشت سال گذشته برچیده شد.

همچنین با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت و ایران توانست در اجلاس‌های اخیر کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

کد خبر 275254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =