وقفه در موج سواری تولیدکنندگان نفت آمریکایی

در پی توافق تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید، شرکت‎های آمریکایی امیدوار بودند بتوانند تولید خود را افزایش دهند، اما آمارهای جدید نشان می‎دهد در این مسیر با چالش رو به رو شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز اعلام کرد تولیدکنندگان نفت آمریکا برای دومین هفته پیاپی، در هفته گذشته شمار دکل‎های حفاری نفت را کاهش داده‎اند.

بر اساس گزارش یاد شده، تولیدکنندگان آمریکایی در هفته منتهی به 24 دی ماه شمار دکل‎های حفاری را با هفت مورد کاهش، به 522 دکل رسانده اند.

افزون بر این، گزارشی دیگر از رویترز نشان می‎دهد که تا پایان ماه ژانویه امسال، تولید نفت در ایالت نفتخیز داکوتای شمالی آمریکا به زیر یک میلیون بشکه در روز سقوط می‎کند.

سقوط به زیر یک میلیون بشکه ضربه روانی بزرگی برای داکوتای شمالی خواهد بود که دومین ایالت بزرگ تولیدکننده نفت در آمریکا به شمار می‎آید.

هزینه بالای عملیاتی تولید نفت در این داکوتای شمالی سبب شده است در پی افت قیمت نفت در دو سال گذشته، درآمدهای نفتی این ایالت با کاهش مستمر رو به رو باشد.

برخی تحلیل گران باور داشتند توافق تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید سبب خواهد شد میدان برای شرکت های آمریکایی فراهم شود تا تولید خود را افزایش دهند. با این همه، برای سودآوری تولید نفت در حوزه های نفت شیل در آمریکا، قیمت نفت باید در بلند مدت از مرز 60 دلار فراتر رود.

کد خبر 275257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =