یک میلیون و 200 هزار مشترک جدید به شبکه گاز کشور متصل شدند

گازرسانی به 722 هزار و 405 خانوار در 9 ماه امسال بیانگر تحقق 60.2 درصد از کل برنامه ملی اقتصاد مقاومتی برای سال 1395 (گازرسانی به یک میلیون و 200 مشترک جدید روستایی و شهرهای کوچک و مرزی) است.

به گزارش شانا، معاونت برنامه ریزی وزارت نفت با ارائه گزارشی به عملکرد برنامه ملی اقتصاد مقاومتی وزارت نفت تا پایان آذرماه 1395 پرداخت و در این گزارش هزینه گازرسانی به یک میلیون و 200 مشترک روستایی را معادل 32 درصد اعتبار طرح عنوان کرد.

همچنین در بخشی از این گزارش آمده است: بازدید از نیروگاه‌ها برای پایش سامانه‎های اندازه‌گیری و ارتقاء آن در حال انجام است و احداث ایستگاه‌های اندازه گیری کمی و کیفی خروجی فازهای 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 9 و10 پارس جنوبی و نصب تجهیزات اندازه‌گیری روی گرمکن 309 ایستگاه تقلیل فشار در 20 شرکت گاز استانی در حال انجام است.

این گزارش همچنین، پیشرفت فیزیکی پروژه «جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی» در پایان آذرماه 1395 را برابر با 18.6 درصد عنوان کرده است.

در بخش صادرات گاز این گزارش، نیز به صادرات گاز ایران به عراق پرداخته شده است؛ خط انتقال گاز چارمله-نفت شهر، خط انتقال گاز بیستون-دهگلان و خط لوله انتقال گاز بیستون-کرمانشاه پایان یافته و تست هیدرو استاتیک و تزریق گاز در آنها انجام گرفت. هم اکنون، زیرساخت لازم برای صادرات حداقل پنج میلیون متر مکعب در روز گاز طبیعی به عراق آماده شده است.

برای سرمایه‌گذاری خط ایرانشهر-چابهار، موافقتنامه‌ای میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت توسعه نگین مکران امضا شد و در مرحله تهیه پیش‌نویس قرارداد است. البته امکان صادرات گاز طبیعی به کشور همسایه پاکستان با احداث 64 کیلومتر خط لوله 56 اینچ، در صورت آمادگی طرف مقابل از سال 1397 به بعد ممکن خواهد شد.

کد خبر 275531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =