۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
  • کد خبر: 275577
تمیزکاری خط لوله گاز زاهدان حادثه آفرید

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران انجام عملیات پیگرانی (تمیزکاری) را علت حادثه خط لوله گاز زاهدان عنوان کرد و به خانواده جانباختگان این حادثه تسلیت گفت.

به گزارش شانا، مجید بوجارزاده ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه خط لوله زاهدان توضیح داد: بخشی از خط لوله انتقال گاز زاهدان در 45 کیلومتری ایرانشهر و نزدیک بزمان در حال انجام عملیات پیگ رانی (جاروی تمیز کننده خط) دچار حادثه شد.

وی گفت: این خط که به دلیل سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان پر از گل و لای بود در حال پیگرانی بود که، پیگ هنگام خروج با 2 نفر حاضر در حادثه برخورد و به علت سرعت پیگ، متاسفانه سبب مرگ آنها شده است.

پیگ وسیله ای است که پس از قرار دادن در داخل خط لوله به منظور تمیزکاری (Cleaning)، اندازه گیری ابعادی (Dimensioning) و بازرسی (Inspection) در طول خط لوله به حرکت در می آید، به استفاده از پیگ در داخل لوله‌ها، پیگ‌رانی گفته می شود.

بوجارزاده 2 نفری که در این حادثه جان خود را از دست دادند را از نیروهای پیمانکار طرف قرارداد با شرکت جهاد نصر کرمان عنوان کرد و افزود:  بررسی کارشناسی در حال انجام است که در اولین فرصت جزئیات این حادثه اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 275577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =