اجرای پروژه صادرات گاز ایران به عمان در مسیر خوبی پیش می‎رود

وزیر نفت و گاز عمان گفت: پروژه صادرات گاز ایران به عمان در مسیر خود به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم که این پروژه مطابق با انتظارهای تهران و مسقط تکمیل شود.

به گزارش شانا، محمد بن حمد الرمحی ظهر امروز (سه‌شنبه، 19 بهمن ماه) پس از مذاکرات میان هئیت‎های متشکل از مسئولان و مدیران وزارت نفت ایران و عمان در یک نشست خبری مشترک با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت: در نشست امروز با هیئت ایرانی در باره مسائل مختلفی مذاکره شد، ما درباره شرایط کنونی بازار نفت، همکاری کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بهبود شرایط بازار و قیمت نفت گفت‎وگو کردیم.

وی با بیان این که ما فکر می کنیم قیمت‎ نفت در ادامه سال جاری میلادی در سطح مطلوبی باقی بماند، گفت: عمان نیز در قالب همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به تعهدهای خود برای کاهش تولید نفت به منظور کاهش مازاد عرضه در بازار نفت، پایبند است.

وزیر نفت و گاز عمان تصریح کرد: پروژه صادرات گاز ایران به عمان با وجود چالش‎های پیش رو در مسیر خود به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم که این پروژه مطابق با انتظارهای تهران و مسقط تکمیل شود.

الرمحی در باره این که چه زمانی را برای تکمیل پروژه صادرات گاز ایران به عمان پیش بینی می‎کنید، گفت: من فکر می کنم سال 2020 میلادی برآوردی منطقی باشد اگر همه مراحل از جمله فاینانس، جزئیات و طراحی مهندسی خط لوله را به خوبی پیش ببریم، سریعترین زمان انتظار برای تکمیل پروژه سه سال دیگر خواهد بود.

وی تصریح کرد: من فکر می کنم پروژه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان فراتر از دستاوردهای تجاری، می تواند سبب تحکیم روابط تاریخی و برادرانه تهران و مسقط شود، از لحاظ فنی و تجاری هم می تواند تضمین عرضه را برای ما به ارمغان بیاورد.

وزیر نفت عمان من معتقدم فراتر از سودی تجاری، پروژه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان نه تنها برای این دو کشور بلکه برای منطقه اهمیت بسیاری دارد و اجرای این پروژه برای ما بسیار نمادین است.

موافقتنامه‎ میان شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت و گاز عمان با عنوان چارچوب کلی توافق (Frame work Agreement) برای احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان که مهلت آن به پایان رسیده بود، امروز دوباره تمدید شد.

چارچوب توافق ایران و عمان امروز (سه شنبه، ١٩بهمن ماه) در حضور وزیران نفت ٢ کشور امضا شد.

علی اصغر هندی، مشاور وزیر نفت و مسئول پیگیری مطالبات وزارت از طرف هیئت ایرانی و سیف حمد السلمانی، مدیرکل اکتشاف و تولید نفت و گاز وزارت نفت عمان از طرف هیئت عمانی این چارچوب توافق را برای ادامه فعالیت‎های پروژه احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان امضا کردند.

کد خبر 275610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =