آخرین سکوی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی بارگیری شد

سکوی اقماری ۱۶۴۰ تنی 19B پارس جنوبی با ظرفیت تولید ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز ترش، ظهر دیروز (23 بهمن ماه) در یارد صنعتی خرمشهر بارگیری شد.

به گزارش شانا، با پایان بارگیری سکوی 19B و انجام عملیات حمل آن در هفته آینده، آخرین سکوی طرح توسعه فاز ۱۹ در اوایل اسفندماه در خلیج فارس نصب خواهد شد.

با نصب این سکو، بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با 2 سکوی اصلی ۲۷۵۰ تنی و 2 سکوی اقماری ۱۶۴۰ تنی و همچنین پایان عملیات حفاری ۲۱ حلقه چاه و تست و راه‌اندازی خط لوله ۱۸ اینچی انتقال، تکمیل می‎شود و با توجه به وضع مناسب پالایشگاه خشکی، این طرح اسفندماه آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

به گفته حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی، این فاز هم اکنون به طور میانگین ۳۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کند که با بهره‌برداری کامل از این طرح این رقم به ۵۶ میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد تولید خواهد شد.

وی با اشاره به انجام ۱۶۶ میلیون نفر ساعت کار ایمن در کل این طرح، فاز ۱۹ را با وجود تجهیزات و بسته‌های آزمایشگاهی مدرن از پیشرفته‌ترین فازهای پارس جنوبی عنوان کرد.

کد خبر 275665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =