رقم تخلفات نفتی دولت گذشته طی سال‌های 87 تا 91 سنگین است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تخلفات نفتی مسئولان وقت طی سال‌های ۸۷ تا ۹۱ محرز بوده و رقم این تخلف بزرگ است.

به گزارش شانا، غلامرضا تاجگردون، با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات برای بررسی اسناد و حساب‌های مربوط به صادرات نفت طی سال‌های 87 تا 91، گفت: دولت گذشته در این سال‌ها تخلفات غیرقانونی انجام داده و در حساب و کتاب نفت بین بانک مرکزی و دولت اختلاف حساب‌هایی مانده است، دیوان محاسبات این موارد را بررسی کرده و تخلفات مسئولان وقت محرز است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که پرونده مسئولان دولت گذشته در دیوان محاسبات در حال بررسی است، افزود: رقم تخلفی که در این دوره صورت گرفته بزرگ است و دولت یازدهم در لایحه بودجه 96 درخواست کرد که این موضوع تعیین تکلیف شده تا حداقل تسویه انجام شود.

وی ادامه داد: تهاتر بنزین، نفت گاز از محل میعانات گازی و همچنین مابه‌ التفاوت فروش داخلی فرآورده‌های نفتی با قیمت‌های فوب خلیج فارس طی سال‌های 88 - 1386 تا مبلغ سی و دو هزار میلیارد ریال از دیگر تخلفات دولت گذشته بوده است.

تاجگردون تصریح کرد: از دیوان محاسبات خواسته شده که بررسی‌های خود را انجام و شخصی که اقدام خلاف قانون انجام داده به قوه قضاییه معرفی کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش خود در خصوص بررسی اسناد نفتی طی سال‌های 87 تا 91 را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه می‌دهد و کمیسیون گزارش را برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال خواهد کرد.

کد خبر 275678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =