برنامه‎ریزی برای ایمن‎سازی زیرساخت‎های ذخیره‎سازی نفت خام ایران

اجرای پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارک با هدف ایمن‎سازی زیرساخت‎های ذخیره‎سازی و صادراتی نفت خام کشور بررسی شد.

به گزارش شانا، در نشست مشترکی که با حضور مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی ایران دیروز (25 بهمن ماه) برگزار شد، ایمن‎سازی زیرساخت‎های ذخیره سازی و صادراتی کشور مورد تاکید قرار گرفت و پروژه سامانه اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارک به این منظور بررسی شد.

سیاوش درفشی، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، این پروژه را یک طرح اثربخش به منظور تقویت زیرساخت‎های ذخیره‎سازی و صادرات نفت خام کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه سلامت تجهیزات و فعالیت‎های عملیاتی صنعت نفت در بزرگترین پایانه نفتی کشور را تضمین می کند.

وی در باره ویژگی‎های پروژه سامانه اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارک عنوان کرد: این پروژه باید در چند فاز و در مدت ۲ سال تکمیل شود و تهیه سناریوهای بهتر برای تسریع در اجرایی شدن و تکمیل آن مورد توجه است.

درفشی نقش پایانه‎های نفتی به ویژه پایانه نفتی خارک را در اقتصاد و درآمدزایی برای کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: افزون بر اهمیت اقتصادی این پایانه، نقش راهبردی، اهمیت پایانه نفتی خارک را دوچندان می‎کند.

تمایل شرکت‎های معتبر خارجی به همکاری در حوزه ایمن‎سازی مخازن نفتی ایران

سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران نیز با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه، بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های علمی و فناورانه موجود در سطوح بین المللی تاکید کرد.

به گفته موسوی، شرکت‎های معتبر خارجی که در تولید ‎فناوری‎های روزآمد دنیا در زمینه تامین سامانه‎های پیشرفته در امنیت و ایمنی مخازن ذخیره‎سازی فعالیت می‎کنند، علاقمند به همکاری با شرکت پایانه‎های نفتی ایران هستند.

عبدالله احمدی، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست با اشاره به توجیه اقتصادی پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارک گفت: سامانه مورد نظر در صورت نصب و راه اندازی می تواند ضمن اقدام سریع در شروع عملیات، با پاشش خودکار آب بر روی جداره مخزن ذخیره سازی و فوم بر روی سقف مخزن درگیر آتش، با پاشش اتوماتیک آب روی جداره سایر مخازن همجوار، از خسارت صدها میلیاردی به اموال شرکت ملی نفت ایران جلوگیری کند و مانع کاهش ظرفیت عملیاتی پایانه نفتی خارک شود.

وی ادامه داد: برای ساخت و اجرا و تکمیل این سامانه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 275693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =