مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به 500 میلیون مترمکعب رسید

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را در روز گذشته 500 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از ابتدای زمستان تاکنون افت فشار و یا قطعی گاز نداشتیم.

به گزارش شانا، مجید بوجارزاده با اشاره به سرما و بوران در 22 استان کشور افزود: با وجود گسترش موج سرما در کشور، از ابتدای فصل زمستان تاکنون هیچ گونه قطع و افت فشار گاز نداشتیم.

وی گازرسانی به استان‌های شمالی کشور را مطلوب عنوان کرد و افزود: میزان مصرف نیروگاه‌ها و پتروشیمی ها نیز به ترتیب 80 و 40 میلیون مترمکعب بوده است.

بوجارزاده به موج جدید سرما که طبق پیش بینی ها از روز جمعه آینده وارد کشور می شود و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت، اشاره کرد و ادامه داد: کم کردن 2 درجه گرمای محیط سبب صرفه جویی حدود 50 میلیون مترمکعبی گاز خواهد شد و با این صرفه جویی گاز بیشتری در اختیار صنایع قرار می گیرد.

وی با تاکید بر مصرف بهینه و ایمن گاز از سوی مردم اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای گازرسانی به تمام نقاط کشور در حال انجام است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره صادرات گاز به ترکیه نیز اعلام کرد: صادرات گاز به این کشور به صورت پایدار در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 275699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =