تداوم مطالعات اکتشافی برای شناسایی ذخایر نفت و گاز شیل ایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آخرین وضع پروژه های مربوط به منابع غیرمتعارف نفت و گاز در کشور گفت: فعالیت در این حوزه، در حال حاضر محدود به مطالعه و شناسایی است.

به گزارش شانا، سیدصالح هندی درباره آخرین وضع پروژه‎های شناسایی منابع غیرمتعارف نفت و گاز در کشور گفت: پروژه شناسایی شیل‎های نفتی در کویرکوه و قالی‎کوه پایان یافته، پروژه شناسایی هیدرات‎های گازی دریای عمان به زودی وارد فاز دوم می‎شود و پروژه شناسایی شیل‎های گازی نیز از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به پایان فاز نخست پروژه شناسایی منابع هیدرات گازی دریای عمان گفت: به زودی قرارداد مطالعات فاز دوم این پروژه امضا می‎شود.

پیش از این پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده بود: منابع هیدرات گازی در رسوبات دریا و در عمق بیش از ٢ هزارمتری کف دریای عمان واقع شده‎اند که انجام فاز نخست این پروژه، نتایج امیدوارکننده‎ای مبنی بر اثبات وجود منابع غیرمتعارف هیدرات گازی در برداشته است.

هندی اظهار کرد: با توجه به برآورد حجم هیدرات‎های گازی در دریای عمان، حفاری یک حلقه چاه در آب‎های عمیق عمان طی سال‎های آینده می تواند به افزایش اطلاعات درباره منابع موجود در این منطقه کمک کند.

وی دستیابی به نتایج امیدوارکننده در حوزه شناسایی شیل‎های نفتی و گازی در لرستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در زمینه منابع غیرمتعارف، صرفا فعالیت‎هایی با هدف مطالعات و شناسایی ذخایر انجام می‎شود؛ زیرا برداشت این منابع بسیار پرهزینه است و در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درباره پتانسیل‎های اکتشافی در شمال کشور گفت: احتمال وجود منابع هیدروکربوری در شمال شرق به سمت دشت گرگان و کپه‎داغ نسبت به دیگر مناطق شمالی بیشتر است؛ همچنین با توجه به وجود ذخایر اثبات شده نفت در منطقه مغان، باید فعالیت‎های توسعه‎ای در این منطقه نیز در آینده در دستور کار قرار گیرد.    

کد خبر 275701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =