۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
  • کد خبر: 275706
پایبندی 93 درصدی اوپکی ها به توافق کاهش تولید

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد اعضای این سازمان در نخستین ماه سال جاری میلادی تا 93 درصد به توافق کاهش تولید نفت پایبند بوده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود که دیروز (دوشنبه 25 بهمن ماه) منتشر شد، با استناد به اطلاعات منابع ثانویه اعلام کرد مجموع تولید نفت 11 عضو این سازمان که متعهد به کاهش تولید هستند، در ماه ژانویه امسال به 29 میلیون و 888 هزار بشکه در روز رسیده است.

ارقام منتشر شده از سوی اوپک نشان می دهد که اعضای این سازمان تا 93 درصد به توافق کاهش تولید پایبند بوده اند که فراتر از رقم پایبندی 90 درصدی است که آژانس بین المللی انرژی از آن خبر داده بود.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، گفت: اطلاعات اولیه حاکی از پایبندی بالا درون اوپک است؛ تا اینجا، همه چیز مطلوب به نظر می رسد.

از سوی دیگر، عربستان در گزارش مستقیم به اوپک ادعا کرده که میزان کاهش تولید این کشور فراتر سهم آن در توافق بوده و با 700 هزار بشکه کاهش به 9 میلیون و 748 هزار بشکه در روز رسیده است.

طبق گزارش اوپک، مجموع تولید همه اعضای اوپک، از جمله نیجریه و لیبی که از توافق کاهش تولید مستثنی هستند، در ماه ژانویه به 32 میلیون و 140 هزار بشکه در روز می رسیده است.

در گزارش اوپک، رقم تولید اعلام شده از سوی برخی اعضای آن، از جمله الجزایر، ایران، عراق، امارات و ونزوئلا، فراتر از رقمی است که منابع ثانویه اعلام کردند.

با توجه به پیش بینی اوپک مبنی بر تقاضای روزانه 32 میلیون و 140 هزار بشکه برای نفت خام تولیدی اعضای آن، گزارش این سازمان نشان می دهد که در سال جاری میلادی این سازمان هیچ عرضه مازادی نخواهد داشت.

بارکیندو همچنین اعلام کرد که اکنون زود است که درباره تمدید توافق اوپک سخن گفته شود و توافق کنونی نیز برای کاهش سطح ذخیره سازی نفت جهان کافی است.

وی گفت: همچنان اطمینان دارم که ظرف سال جاری میلادی می توانیم به اهدافمان دست یابیم.

کد خبر 275706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =