۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
  • کد خبر: 275707
پمپ بنزین های کشور تغییر می کنند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از تغییر پمپ بنزین های کشور متناسب با استانداردهای یورو خبر داد و گفت: در این پروژه طراحی جایگاه ها و فرهنگ پمپ بنزین ها به منظور کنترل و مصرف بهینه سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست تغییر خواهد کرد.

محمدحسن پیوندی در نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه «صندوقهای بازنشستگی پیشروان توسعه ملی» اتمام پروژه های نیمه تمام و در دست اجرای شرکت تاپیکو را اولویت این شرکت عنوان کرد و گفت: نهایی کردن این پروژه ها حدود 18 ماه زمان لازم دارد.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه وزیر نفت برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: امیدواریم فاز یک این پالایشگاه تا پایان امسال تولید بنزین داشته باشد و فاز دوم و سوم نیز تا پایان سال 96 به پایان برسد.

وی با اشاره به سهم 49 درصدی شرکت تاپیکو در پروژه عظیم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، این پروژه را یک پروژه ملی دانست و افزود: با بهره برداری از این پروژه منحصر به فرد با طراحی خاص، کشور در تولید بنزین یورو خودکفا می شود.

پیوندی افزود: محصولات تولیدی این پروژه پس از تامین نیازهای داخلی تا پایان نیمه نخست سال 97 وارد بازارهای خارجی می شود.

مدیرعامل شرکت تاپیکو از اتمام پروژه متانول مرجان در سال 96 خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ظرفیتی حدود 500 هزار تن به ظرفیت تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

پیوندی با بیان این که پروژه پتروشیمی ایلام نیز اوایل سال 97 به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: با اتمام پروژه های یاد شده ظرفیت تولید شرکت تاپیکو در بازه زمانی حدود یک سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با اعلام آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروالفین فناوران و پتروالفین سیراف به صورت همزمان با پروژه های نیمه تمام شرکت، گفت: تاپیکو با دراختیار داشتن خوراک کافی، یک میلیون تن از متانول فناوران و اضافه شدن 500 هزار تن نیز در سال آینده از پتروشیمی مرجان، آمادگی کامل برای انجام فاز دوم پروژه پتروالفین فناوران به منظور تبدیل متانول به پروپیلن را با هدف افزایش ظرفیت تولید پروپیلن کشور دارد؛ تاپیکو سهم 60 درصدی در پروژه پتروالفین فناوران در ماهشهر دارد.

پیوندی در باره فرآیند تولید در پروژه پتروالفین سیراف تصریح کرد: این پروژه یا به صورتی طراحی خواهد شد که به طور مستقیم نفتا وارد کوره های الفین و محصولات پلی الفینی تولید شود و یا نفتا به بنزین یورو5 تبدیل شود.

ظرفیت تولید متانول کشور به 10 میلیون تن می رسد

مدیرعامل شرکت تاپیکو اظهار کرد: با اجرای پروژه پتروالفین فناوران، 5.3 میلیون تن به ظرفیت تولید متانول کشور در 2 سال آینده افزوده می شود و ظرفیت متانول کشور به 10 میلیون تن افزایش می یابد.

وی از تغییر پمپ بنزین های کشور متناسب با استانداردهای یورو خبر داد و گفت: تاپیکو به دنبال ایجاد برند پمپ بنزین (پرس ایران) برای بالا بردن ارزش افزوده است.

پیوندی افزود: در این پروژه طراحی جایگاه ها و فرهنگ پمپ بنزین به منظور کنترل و مصرف بهینه مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست تغییر خواهند کرد.

بزرگترین محموله قیر ایران صادر شد

پیوندی از صادرات بزرگترین محموله قیر کشور پس از اجرایی شدن برجام خبر داد و گفت: این محموله 37 هزار تنی که به سنگاپور و مالزی صادر شده است ارزشی حدود 37 میلیارد تومان داشته است.

وی از نوسازی پتروشیمی آبادان در صورت تأمین منابع کافی خبر داد و ادامه داد: با اجرای این طرح، این پتروشیمی به عنوان نخستین پتروشیمی خاورمیانه به یک پتروشیمی مدرن با ظرفیت محدود تبدیل می شود؛ این نوسازی در تمام زمینه های ایمنی، اقتصادی و محیط زیست انجام خواهد شد.


کد خبر 275707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =