بنزین‌های توزیعی در کلان‌شهرها قابل قبول و از نوع یورو4 است

معاون اجرایی رئیس گفت: اکنون کیفیت بنزین‌های توزیعی به ویژه در کلان‌شهرها قابل قبول و از نوع یورو4 است.

به گزارش شانا، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری به موضوع کیفیت بنزین‌ توزیعی کلان‌شهرها اشاره کرد و گفت: کیفیت بنزین‌ یورو 4 توزیعی در کلان‌شهرها به شدت کنترل می‌شود.

وی این موضوع را اواخر هفته گذشته در نشستی با حضور نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد و افزود: پس از روی کارآمدن دولت یازدهم اقدام برای بهبود وضع بنزین‌ توزیعی صورت گرفت و اکنون بنزین از نوع یورو4 در کشور و به ویژه کلان‌شهرها توزیع می‌شود.

شریعتمداری از تلاش برای صادرات گازوییل استاندارد به کشورهای جهان به دنبال اجرای استانداردهای سختگیرانه در این بخش خبر داد و تصریح کرد: اکنون روزانه بیش از 20 میلیون لیتر مازوت خوب ایران در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این نشست با بیان این که تلاش برای استاندارد سازی بنزین در کشور در دولت یازدهم به جدی در دستور کار قرار گرفت گفت: اکنون با توزیع بنزین یورو4 در کشور شاهد کاهش برخی مولفه‌های آلایندگی هستیم.

با آغاز بکار تولید بنزین یورو4 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، روند توزیع بنزین یورو4 در کشور به مراتب افزایش خواهد یافت و بعد از آن، هیچ نوع بنزین غیر یورو4 در کشور توزیع نخواهد شد.

 

کد خبر 275735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =