دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد

دانشکده نفت و پترو شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت افتتاح شد.

به گزارش شانا، دانشکده نفت و پترو شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه امروز (سه شنبه، سوم اسفند ماه) با حضور حبیب اله بیطرف افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه با کمک های مالی وزارت نفت و با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در زیربنایی به وسعت پنج هزار و 700 متر مربع احداث شده است.

این دانشکده شامل ۱۶ کلاس درسی با ظرفیت پذیرشی 20 تا 50 دانشجو است که دارای مرکز کامپیوتر، مجموعه اداری و مدیریت و اتاق های اعضای هیئت علمی، مرکز تحقیقات و کتابخانه است.

همچنین برای این این دانشکده ۲۱ آزمایشگاه تخصصی شامل هشت آزمایشگاه آموزشی و ۱۳ آزمایشگاه تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

محمدابراهیم اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه پیش از این با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح دانشکده نفت این دانشگاه گفته بود: با توجه به وضعیت صنایع نفت و پروشیمی در کرمانشاه، ایجاد دانشکده تخصصی نفت به عنوان یکی از نیازها مطرح شد.

وی کرمانشاه را استانی توانمند در صنعت نفت و صنایع وابسته دانست و گفت: اکنون سه پتروشیمی و یک پالایشگاه نفت در کرمانشاه فعالیت می کنند و یک واحد عظیم پتروشیمی و یک پالایشگاه نیز در حال احداث هستند که نشان از ظرفیت های عظیم این استان در صنعت نفت دارد.

بر اساس این گزارش، استان کرمانشاه نیز از جمله استان هایی است که وزارت نفت در مسیر ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، اعتباراتی را به این استان اختصاص داده است و علاوه بر دانشکده نفت دانشگاه رازی، تامین اعتبار برای احیای نفت‎شهر نیز به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

کد خبر 275778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =