مجتمع پتروشیمیایی تخت جمشید پارس آماده افتتاح رسمی است

مجتمع پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در مدت 18 ماه توسط بخش خصوصی در مهرماه امسال به تولید رسید و آماده افتتاح رسمی است.

به گزارش شانا، محمدرضا اخوان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس گفت: در فرآیند ساخت و راه اندازی واحد پلی استایرن این مجتمع، توان و ساخت داخل بیشترین سهم را داشته است.

وی افزود: این مجتمع با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در نظر دارد در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید 65 هزار تن در سال از انواع محصولات GPPS، HIPS  و XPS و 120 هزار تن محصولEPS  دست یابد.

اخوان اظهار کرد: مجتمع پتروشیمیایی تخت جمشید پارس به عنوان نخستین تولیدکننده پلی استایرن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گذاری شده، آماده افتتاح رسمی توسط مقامات ارشد است.

پلی استایرن، یکی از رایج ترین رزین‌های تجاری ترموپلاستیک و آمورف با محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی است که قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌ کند. این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی) تولید می‌شود.

کد خبر 275779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =