واریز 20 درصد از درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی در سال‎های 93 و 94

رئیس جمهوری گفت: در ‎سخت ترین سال‌های درآمد نفتی، مجبوریم 20 درصد درآمد نفتی را به جای حل مشکلات مردم به صندوق توسعه ملی واریز کنیم که بر اساس مصوبه مجلس این مقدار در سال آینده به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در نخستین مجمع ملی سلامت گفت: در دورانی که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام با کاهش بسیار روبه‎رو شده بود و در همان زمان دیگر کشورهای نفت‌خیز منطقه از ذخایر خود استفاده می‎کردند، دولت یازدهم در سال‌های 93 و 94، هر سال 20 درصد از درآمدهای خود را به صندوق توسعه ملی واریز کرد، در حالی که بر اساس مصوبه مجلس این رقم در سال آینده به 30 درصد می‎رسد.

وی با اشاره به این که ذخایر صندوق توسعه ملی برای استفاده در شرایط بحرانی است، عنوان کرد: یک روزنامه و حتی یک ثانیه از برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع انتقاد نکردند که چرا دولت نمی‌تواند در روز مبادایی که به واسطه کاهش درآمد نفتی بوجود آمد از ذخایر این صندوق استفاده کند، اما ملت ایران بداند که ما در سال 93 و 94، 20 درصد از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی ریختیم و بر اساس مصوبه مجلس باید 30 درصد دیگر هم پرداخت کنیم.

روحانی با اشاره به این که در شرایط بحرانی همه باید حمایت کرده و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم، تصریح کرد: دولت در سال‌های گذشته شرایط آسانی نداشته و با سختی کشور را اداره کرده، البته توفیق‌های دولت نیز قابل توجه بوده و با کمک خداوند از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس‌ جمهوری در ادامه به موضوع تالاب‌ها و احیای آن اشاره کرد و گفت: دولت نسبت به احیای هورالعظیم نیز تصمیم و اهتمام دارد و بر اساس اقدام‌های انجام شده، تاکنون 70 درصد این تالاب آب‌گیری شده است و 30 درصد باقیمانده نیز انجام می‌شود.

وی افزود: برخی می‌گویند، چرا دولت حالا که خاک در خوزستان به راه افتاده به فکر این منطقه افتاده است، در حالی که دولت از سال 93 کارگروه مقابله با ریزگردها را در این منطقه تشکیل داده و اقدام‌های زیادی، انجام داده است.

کد خبر 275843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =