جاکارتا از ایران نفت می‎خرد

وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی با اشاره به خرید آزمایشی یک میلیون بشکه نفت از ایران برای تطابق آن با نیازهای پالایشگاهی کشور خود گفت: اندونزی پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش نفت و تطابق آن، در آینده خریدار نفت ایران خواهد شد.

به گزارش شانا، دارمین ناسوتیون، وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی، امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) در دیدار با محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی تصریح کرد: اندونزی علاقه‎مند به خرید نفت ایران است که با مثبت بودن نتیجه آزمایش نفت ایران، این خرید در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین از مذاکره با طرف ایرانی در باره خرید گاز مایع برای مناطق ویژه اقتصادی اندونزی خبر داد و از همکاری شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) با شرکت ملی نفت ایران برای استخراج نفت از 2 چاه ایرانی منصوری و آب تیموری استقبال کرد.

ناسوتیون عنوان کرد: اندونزی می‌تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت از این 2 چاه استخراج و در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دهد.

وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد و گفت: زمینه‌های بسیاری نظیر، نفت و گاز و امور گمرکی وجود دارد که علاقه‎مند به توسعه همکاری در این بخش‌ها هستیم.

خرید گاز از ایران در سال 2017 از سوی اندونزی یکی از محورهای مذاکره وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی با واعظی بود، ناسوتیون همچنین از ایران برای ساخت پالایشگاه در اندونزی دعوت کرد.

کد خبر 275844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =